2008 - En kort summering

2008 började inte på bästa sätt. Som många av er som läser förmodligen känner till. Jag satt inlåst i 4 månader, och ska jag sammanfatta tiden där så blir det nog i punktform.
  • Sexuella fantasier om att dricka öl, efter att ha tvingats avstå alkhol.
  • Jag kostade samhället runt 330 000 kronor bara i vårdkostnader.
  • Jag blev inlagd på sjukhus med någon väldigt kraftig inflammation någonstan i kroppen. Vart förblev en gåta. 40 graders feber i en vecka. 
  • Jag fick dessutom genomgå en alldeles underbar colonscopi-undersökning. För att undersöka något märkligt de hade hittat när de skiktröntgade mig. Det där med underbar var naturligtvis grov ironi.
  • Medicinerna jag fick äta lyckades göra att livet som munk inte alls kändes så avskräckande som tidigare. Jag väntade nästan på att snoppen skulle trilla av. Kemisk kastrering.
  • Jag planerade en Ölandsflytt som rann ut i sanden.
  • Jag pluggade lite, men även det sket sig.
  • På alla hjärtans dag var jag för en gångs skulle singel! "Den lilla polskan verkar vara en aning uttråkad, en dag som denna. Nu var det fjärde gången hon knackar på, sticker in huvudet, och frågar den dummaste av alla frågor. "sover du?" det är väl klart som fan att jag inte gör det med hennes öststatansikte, ständigt intittandes. Börjar fundera på om det är min kropp hon är ute efter, jag är ju trots allt på dårhus, där kan allt hända. Eller så är hon bara en uttråkad galning. Det är kanske jackan hon är ute efter, då den uppenbarligen är populär hos patienterna." - Från lunarbloggen den 14:e februari. 
  • En ölandspermission i början på April.
  • Utskrivning den 8:e april. 
MIn tid i frihet började inte heller så bra. I och med att Inga-lill naturligtvis hade börjat snacka om saker hon inte begriper sig på under utskrivningsmötet, så fick jag inte de medicinerna jag behövde utskrivna. En av många gånger jag under den tiden blev så enormt frustrerad över att plötsligt vara omyndigförklarad. Det präglade nästan hela första halvåret. Men allt eftersom att jag i största möjliga mån börjat ignorera dem, så blev det bättre.

Kalmar FF börjar säsongen på ett alldeles ypperligt sätt!
Man kunde inte göra annat än att njuta. Från omgång 4 så ledde vi Allsvenskan. Vi skulle aldrig släppa 1:a platsen efter det.

Ekonomiska bekymmer präglar väl egentligen hela 2008. Existensminumum hela året, förutom dessa dagar i slutet av december, då det blev några hundralappar extra. Men en envis frustration över ekonomin har funnits med hela tiden. I och med att man har haft socialbidrag så har man inte kunnat spara heller. (för det vore som att elda upp dem, då det skulle betyda att man fick mindre i bidrag månaden efter)

Natten till den 3:e maj drömde jag något av det värsta i mardrömsväg någonsin. Jag blev tvångs-konfirmerad.
Natten till den fjärde bräckte jag konfirmationsdrömmen, med den värsta någonsin. Jag hade missat att kalmar FF vann SM-Guld. Lyckligtvis var det bara en dröm.

Den 7:e maj ville jag leja någon att bryta båda benen på Wallerstedt. (Jag ångrade mig sedan, och kom fram till att det räcker med att bryta ett av benen...)
Juni

  • Jag skrev en kontaktannons som jag dessvärre inte fick önskad respons på. Trist.
  • Jag slog hål på Vikingschips-myten den 26:e Juni. "Hej! Tack för Ditt e-mail. Estrellas Vickningschips har alltid hetat Vickningschips sedan de lanserades 1967. Med vänlig hälsning Kraft Foods Sverige AB"
  • "Vi på 118100 tror att IzZzY är en glad kille som gillar att blogga och älskar Kalmar FF"

Juli


  • En inte alltför smickrande video sprids på youtube.
  • Kalmar FF fortsätter att vinna, och allt är helt i sin ordning
  • Jag blir knökfull på en dragspelstämma.
  • Jag undervisade Malaysiskan i Svenska. Fick själv lära mig ett och annat på Malay.  
Augusti

  • Min gamla styvfar hör av sig. Första gången jag pratat med honom på sådär 7-8 år. Dock så fick jag aldrig tid över att besöka honom.
  • Jag åkte till Öland. Där jag bland annat skulle se matchen mellan Kalmar och AIK. Jag och Prich satt och förfestade i mörbylånga. Det kan hända att det blev en smärre överdos av det goda, då jag inte har några klara minnen från matchen eller tiden innan. Prich däckade då matchen pågått i tio minuter. Så kan det gå när man längtar för mycket efter årets höjdpunkt! (Kalmar vann i alla fall, såklart)
  • Jag tittade frivilligt på en tennismatch under OS, Herrdubbeln. Förmodligen den enda behållningen jag hade av Kines-OS. 
  • Masak Lemak Cili Padi. Jag lagade Malaysisk (Eller Malajisk heter det nog egentligen, men det skiter jag högaktningsfullt i) mat. Som förövrigt smakade väldigt bra!
  • Juckpuck kom och hälsade på. Vi såg bland annat Arn - Riket vid vägens slut. Då vi både älskade böckerna så var vi inte ett dugg belåtna när vi lämnade bio-salongen.
September

  • En otroligt fattig månad.
  • Hösten kom. 
  • Jorden hade kunnat gå under då de skulle återskapa Big Bang. Men det gjorde den ju naturligtvis inte.
  • Arenan som var så gott som klar överklagades naturligtvis. Lika naturligt avslogs alltihop, men det kostade otroligt mycket tid, och arenan försenas med ett år, minst. Nu är det en av de förbaskade pajasarna som inte har kvitterat att han fått domen. Därför vinner inte beslutet laga kraft trots allt. Arena-röran blir vansinnigare än någonsin. Det är inte märkligt att vissa vill skrota demokratin när sådana förbaskade tomtar agerar miniatyr-diktatorer genom att "utnyttja sina demokratiska rättigheter". 
  • Jag åkte till Stockholm och såg kalmar spela skiten ur mögelränderna från Södermalm. 
  • Jag började hos den privata arbetsförmedlingen KFG. 
  • Kalmar FF BESEGRAR Feyenoord på De Kuip.
  • Kalmar förlorar Cup-Finalen. Men vinner Seriefinalen mot Elfsbog. Blir sedan utslagana på bortamål efter att torskat mot Feyenoord med 2-1 på Borås arena. 
Oktober

  • Jag bestämmer mig för att släppa lös den Nensénska besten, på det intet ont anande quinnfolket i världen. Det rinner dock ut i sanden och jag fortsätter att leva i celebat.
  • Jag går på anställningsintervju hos Kjell & Company. Dock blev det inget med den saken. Men likväl en stor triumf!
  • Malaysiskan skickar mig ett paket med massa söta saker. 
  • Jag slutför testerna hos psykologen. Där det visar sig att jag naturligtvis är dunder-smart, ett kontroll-freak och har väldigt taskigt arbetsminne.
  • JAG FICK JOBBET PÅ DROTT! Tiden som arbetslös är således förbi.
November

  • Jag får 7 rätt på travet. Dock vinner jag mindre än vad jag spelat för.
  • Jag blir alldeles knökfull och lyckas slarva bort ett krogragg.
  • Jag gör min första natt på jobbet.
  • Obama vinner presidenvalet i USA.
  • Jag åker till Halmstad för att se den sista matchen på året.
  • SM-GULD, SM-GULD, SM-GUUUUUUUUUUUUULD!!!!!
December

  • Jag fyller 24 år.
  • Jag firar julen på jobbet.
  • Jag ser första lönen trilla in på kontot. 
  • Jag avger ett kryptiskt nyårslöfte.
Det är väl en kort summering av vad som har skett under året. Det börjar katastrofalt. Men de två sista månaderna har varit den raka motsatsen. Helt galet bra på sitt lilla sätt. Jobbet och SM-guldet kom i precis samma veva, helt underbart!! Det finns mycket att bygga på tills 2009. Förhoppningsvis kommer jag göra det ännu bättre.

Sen vill jag tacka alla söta människor i min närhet. Oavsett om ni är nära vänner, internetbekantskaper, släkt  eller annat löst folk som egentligen inte känner sig träffade. Tack till alla er, för att ni trots allt finns där ute och har fått mig på rätt spår igen.

God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: misspersica

EH jag svarade ju på den kontakt annonsen...men kanske inte så lyckat mer "tror du verkligen att du ska få napp på detta" (A). Lika bra blogghumor som alltid:). och Btw skrattade gott åt den videon;). Frågan är bara...Badade du någonsin? Kram

2009-01-02 @ 21:37:10
Postat av: IzZzY

Ja, precis. Men det var ju som sagt inte den responsen jag önskade. ;) Det är väl fortfarande inga töser på hänger på låset direkt.

Haha, klart att jag baudade! Jag gjorde det den nionde november i år med, i Nissan utanför örjans vall i Halmstad. :)

2009-01-02 @ 21:49:54
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback