Gud, Allah och Nanne Bergstrand.

Det är en sån här kväll man överväger att bli religös. När världen utanför mitt fönster är rå, mörk och kall, samtidigt som TV-bilderna visat ett Kalmar FF fullkomligt knäcka Feyenoord på De Kuip, det är då som man inser att det måste finnas något gudomligt här i världen. Om nu är Gud, Allah - eller mer sannolikt - Nanne som är den som utför mirakel här på jorden låter jag vara osagt. Men ett mirakel är det vi har bevittnat ikväll. Jag syftar ju givetvis inte bara på matchen i sig, utan allt som är kalmar idag kontra det som det var för bara 11 år sedan. Det är bara så galet jävla skönt att få ha bevittnat detta.

Jag talade om min dröm tidigare idag, men ikväll överträffades den av verkligheten.

Jag orkar inte skriva mer, för jag känner mig fullkomligt mållös. 0-1 med mersmak. Så magiskt Kalmar, så jävla magiskt!

Kommentarer
Postat av: Taproot

FY FAN VAD SKÖNT!!!!!!!!!!! man kan fan inte vara så jävla glad som jag blev asså! stolt som fan! även att man kommer/bor i samma kommun som bröderna elm(Emmaboda) :)

2008-09-18 @ 21:46:40
Postat av: Catta

Tänk att jag visste att du skulle skriva något liknande :) Men man får gratulera så mycket :)

2008-09-18 @ 22:03:00
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Ja, det var så otroligt skönt!



Hehe, ja, det var väl ingen större skräll kanske. :) Tack ska du ha!

2008-09-19 @ 07:43:14
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grattis till vinsten hur går det för Kalmar hemma då? Går dom lika långt som HIF gjorde förra året?

2008-09-19 @ 08:45:25
Postat av: IzZzY

Tack! Hemma och hemma, i Borås blir det. Men där ska vi greja det också! Så jag räknar med att Kalmar kan ta sig vidare ur gruppen om de lyckas ta sig dit. :)

2008-09-19 @ 09:44:11
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback