Svinstia

Det ser riktigt hemskt ut här hemma idag. Nu när jag jobbat så har jag inte haft någon som helst energi till att städa, så nu inför den femte natten så ser det hemskt ut. Lite kläder här och var, papper, en och annan ölburk. En tallrik - en kaffekopp och dammråttor som lever sina egna små liv. Sängen är obäddad och tvätthögen har nu vuxit så till den milda grad att det snart är dags att tvätta igen. Men jag känner verkligen inte alls för att börja dona med det nu. Som vanligt när jag jobbar så är jag fullkomligt oinspirerad och energilös. Att det tar på sig höjd en timme att röja, tycks inte få mig på andra tankar.

Att laga något speciellt att äta känns inte heller särskilt roligt just nu. Jag kan inte komma på något som jag är sugen på, i alla fall inte dagar som denna då jag trots allt inte gick upp ur sängen förrän efter 18 någon gång. (Jag gick inte och la mig förrän halv 10 i morse) Vad ska man orka laga till? Jag är inte ett dugg sugen på nudlar. Jag har inget till övers för något av pasta. Ris och potatis inbilldar jag mig tar för lång tid. Jag har verkligen ingen lust att laga till något alls. Är det därför pizzeriorna går så bra kanske? För nu finns det inte mycket annat att välja på för min del. Så inför sista natten det här passet, så är det nog just pizza jag får ta mig an. För naturligtvis orkade jag inte knalla ner till pekås idag heller, då de ska vara så tråkiga och stänga vid 20.

Men jag är inte bitter - För pizza är gott!

Inatt hade jag faktiskt besök på jobbet,
det var väldigt trevligt. Vi satt och tittade på VM-finalen för hockey-fjunisar, Kanada mot Sverige. Domaren var köpt och kanadickerna dumma i huvudet. Det slutade alltså med att de där förbaskade nordamerikanerna vann.  Med 5-1 efter två mål i öppen kasse. Men som tur är så har jag svårt att bli så engagerad i hockey numera. OS och avgörande slutspelsmatcher i elitserien med Färjestad är så långt jag kan sträcka mig. Men det var en bra match trots allt, så jag ska kanske omvärdera mig syn på fjunis-VM trots allt. Men nattens behållning var trots allt sällskapet!

Kommentarer
Postat av: misspersica

Konstigt...jag hade också sällskap under mtchen igår...Konstigt;). Btw alla i Canada är subbor;) kram

2009-01-07 @ 01:05:59
Postat av: IzZzY

Haha, onekligen ett mycket märkligt sammanträffande!

2009-01-07 @ 21:47:49
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se
Postat av: mona

Allt har sin tid! Städ och tvätt hinner du nog med så småningom! Pizza är gott. Om jag levde själv blev det nog mycke skräpmat1 Vila nu ordentligt efter ett långt jobb pass! Vå ioker till Borås imorrn o är boprta över helgen! Kram

2009-01-08 @ 12:28:02
Postat av: Nattis

Vad trevligt med en sån liten resa. Men jag skulle ju inte vilja vara dig vid 5-snåret imorgon bitti. :)

Skrivet av IzZzY 2009-01-07 kl 07:30

Nattis svarade 2009-01-08 kl 17:12:

Det var mycket trevlig. Massa mat och underbar underhållning till middagen men ja, jag var inget vidare kl 05 i morse. Sen när man kom hem tog det nästan en timma innan man somnade, typiskt va?

2009-01-08 @ 17:18:01
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Nattis

Jag vet precis vad du snackar om. Laga mat och städa.. njet! Därför lagar jag mat när jag är ledig och fryser in, enkelt och gott, perfekt faktiskt, bara att tina!

Fast idag har jag en enorm räkmacka med mig hem från i natt, efter all mat på systerhotellet igår var jag inte sugen på mat utan sparade den och tog med hem skryt ;P

Godmorgon!

2009-01-08 @ 17:19:53
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: IzZzY

Mona: Precis! Ja, jag har precis börjat hugga in i det nu, men av någon anledning hamnade jag i soffan. hmm. Som tur är så har jag många lediga dagar framöver, inte helt fel. :) Jag hoppas att ni får det väldigt trevligt där borta!



Nattis: Ja, jag funderar på om jag inte ska börja frysa in också. Problemet är bara att jag inte är så väldigt glad i micrad mat. :) Oooh, en räkmacka låter ju gudomligt. Jag får säga till köket att de börjar göra lite sådana till gästerna (läs: Mig).

2009-01-08 @ 17:47:11
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback