Snart hemfärd

Nu är jag nästan klar med nattens bravader. Drygt 15 minuter kvar av natten, och det enda jag har kvar att gör är att städa vår vackra reception. Det är rätt härligt såhär första natten på, när man har varit hemma ett tag. När man fått vila upp sig lite. Det är märkligt hur sliten man känner sig redan efter tre nätter. Det är märkligt i synnerhet då jag inte gör annat än att sova när jag kommer hem. Nu ska jag göra fem nätter och jag förmodar att ögonen står i kors på onsdag morgon. I synnerhet då jag ska försöka jobba några extra timmar på morgonen, för att få roa mig med lite mer ut-check och annat trevligt. Som det inte blir så mycket av på nätterna.

Frågan är också när jag kommer att somna idag, ifall det blir i vettig tid eller inte. Förmodligen inte. Jag har märkligt svårt för att varva ner när jag kommer hem, och tvingas ligga en stund på soffan och slösurfa innan jag klarar av att knyta mig. Men när jag väl somnat, då jäklar sover jag nästan tills dess att det är dags att gå till jobbet igen. Fast med tanke på hur social jag inte är i vanliga fall, spelar det ju trots allt mindre roll. Egentligen. Men jag kan inte förstå hur andra nattarbetare klarar av att vara människor på dagarna, även då de jobbat.

Kommentarer
Postat av: Nattis

Det är fruktansvärt. Gaza är ett enda stort koncentrationsläger. Det är fullkomligt obegripligt att det inte görs något åt det, att det är så tyst ifrån våra ledare. Andra bullar var det när det Ryssland gick in i Georgien, då gick det minsann att jämföra dem med Hitlertyskland (förvisso med viss rätt). Men nu när det är en USA allierad så vågar man inte inte öppna munnen. Pinsamt!



Men Israel får fortsätta precis som alltid. Inga saktioner, och USA fortsätter pumpa in miljarder dollar i Israels krigsmakt som används till att ta död på sina grannar. Ingen säger ifrån.



Så naturligtvis ska vi göra det enda vi kan, och bojkotta Israeliska produkter. Inte bara i år, utan tills dess att de faktiskt visar att de vill ha fred, och upphör med sin terror mot palestinierna!

Skrivet av IzZzY 2009-01-04 kl 07:28

Nattis svarade 2009-01-04 kl 10:51:

Vi börjar i år :) Det var bättre p Palmes tid för då var det någon som vågade stå upp emot USA. Tydligen står EU också officiellt på Israels sida.

2009-01-04 @ 10:58:43
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Nattis

Jag dricker aldrig kaffe på natten efter 3, då får jag svårt att somna. Jag ser till att äta innan jag åker hem (en fralla, färsk rakt upp och ner är perfekt att mumsa på när man gör de sista sysslorna.) Sen när jag går på mina skift så sover jag inte på dagen innan: jag börjar jobba på onsdag kväll och jag går upp som vanligt på onsdag dag, då är det inga som helst problem att somna på morgonen där på torsdag, hehe jag brukar ha svårt att hålla mig vaken hela vägen hem :) Om du är van att var avaken när du kommer hem och sen sova sent så är det ju inte riktigt lika länge som du varit uppe och således är du inte riktigt lika trött! :)

2009-01-04 @ 11:01:29
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback