Om en onsdagmorgon (eftermiddag)

Alarmet på telefonen börjar ringa vid 13:00 och jag sträcker ut armen för att stänga av den. En instinktiv rörelse som inte föregicks av några tankar överhuvudtaget. Jag får tag i telefonen och hittar knappen för att stänga det irriterande alarmet på telefonskrället, det är en av orginalsignalerna. Jag har inte öppnat ögonen riktigt än, utan ligger där i sängen med telefonen i handen och försöker samla tankarna. Vad kan klockan vara, vad är det för dag, måste jag stiga upp? Nu öppnar jag ögonen, kastar en blick åt vänster och ser de mildt röda digitala siffrorna på väckarklockan. Jag räknar således ut att klockan är kring ett på dagen och jag har vaknat upp i min egen säng återigen. Jag kommer ihåg att det var tisdag igår och all logik vill mena att det alltså bör vara onsdag nu. Jag var mupptrött.

Jag ligger och tittar på de rödglödande siffrorna som avslöjar tiden på dygnet. Jag utkämpar en mental strid mot mig själv, och impulsen att somna om. Jag tittar mot datorn som jag alltid har brevid sängen på en liten pinnstol. Den är avstängd och ihopfälld. Då slår det mig att jag för sådär 6,5 timmar sedan hade försökt sänka ljudet på uppläsningen av Bibelns nya testamente, men istället råkat komma åt knappen brevid som stänger av datorn. Men jag hugger tag i datorn och öppnar upp den och startar upp min gamle vän. Det skulle inte dröja lång tid förrän jag hör någon väldigt entusiastisk herre läsa upp johannesevangeliet för mig, precis där han hade slutat imorse, trots att jag i detta läget inte var särskilt mottaglig för dessa budskap en morgon som denna.

Rutinerna för morgonens datoröppnande är att jag först och främst loggar in på yahoo messenger,
sen påbörjar jag slösurfandet genom att öppna facebook där jag den här morgonen hade två kommenterade bilder där jag utför motsatsen(?) till Bungyjump - alltså där jag skjuts upp i en tämligen stor gummisnodd. Sen en runda till hotmail för att snabbt glida vidare till Virtual manager där jag undersöker ifall mitt virituella fotbollslag FC Olandia vunnit något under mina timmar av frånvaro. Det hade de inte gjort, utan istället förlorat en match med 1-0. Fan. En snabb inloggning på lunarstorm brukar sällan bjuda på någonting nu längre, idag var det dock en uppdaterad blogg av Nattbuss Anna, annars lika dött som alltid. Sen en tur in på bloggen, för att efter det avrunda med lite fotbollsläsnig i form av kalmarforumet Benno.se och en runda på Aftonbladets sportsidor. Kalmar hade värvat Tobias Eriksson från Sundsvall, samtidigt som PSV hade betalat närmare 40 miljoner för pajasen Ola Toivonen, en absurd summa, men Malmö har en tendens att få sanslöst bra betalt för mediokra spelare.

Min Malaysiska var inte online på Yahoo messenger,
vilket gjorde att jag övervägde att somna om istället. Men denna impuls viftade jag lika snabbt bort igen, då Morfar hotat med en visit imorgon. Jag måste se till att vara vaken då, eftersom man aldrig kan veta när den herren dyker upp. Säger han tolv, så kan det bli allt mellan 10 och 15. Istället började jag kolla igenom alla bloggar, genom bloglovin. 32 nya inlägg på ca 7-8 timmar var inte illa pinkat. När jag kommit halvvägs genom denna digra samling mer eller mindre högkvalitativa texter kände jag hur det började suga i kaffetarmen. Jag måste alltså resa mig ur den varma goa sängen och fixa i ordning "morgonens" 8 koppar. Efter en stunds velande och övervägande fick jag igång min kropp, och högg tag i perkulatorn som jag snabbt och enkelt gjorde ren, och laddad. I med sladden, sen en dusch. Det blev en tämligen lång dusch, och jag njöt verkligen av det varma vattnet då resten av min lägenhet var så kall och ruggig. Jag passade även på att placera mig, med tillhörande blekfeta arsle, på vågen och var skapligt nöjd med resultatet.

När jag kom ut ur duschen stod kaffet drickfärdigt i min vackert silverblänkande perkulator.
Det var bara att hugga in, och datorn har nu flyttat från sängen till bordet vid soffan där jag nu sitter sedan drygt 2 timmar tillbaka, och lär förmodligen fortsätta sitta tills det är dags att krypa ner under täcket igen. Eller kanske inte.

Till dagens planer hör att jag ska göra följande
.
  • Städa
  • Diska
  • Vika tvätten
  • Förmodligen tvingas stryka ett och annat
  • Vandra ned mot Pekås för att inhandla förnödenheter.
  • Eventuellt laga något av den födan jag köper.
Men först ska jag dricka upp kaffet.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha det är precis vad jag är just nu,mupptrött.Ser fram emot en sista sovmorgon i min egen säng imonn,på fredag blir det uppstigning senast 04.00...Godnatt på sig!

2009-01-14 @ 22:56:18
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Det kan jag tänka mig! Det är ingen mänsklig tid att stiga upp. Börjat få resfeber än då? :)

2009-01-14 @ 23:21:13
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se
Postat av: Sandra

Inte så farligt faktiskt,bara kattseperationsångest...

2009-01-15 @ 10:49:47
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback