House

Igår kom det senaste avsnittet av House. Who ho! Efter att alla serier jag tittat på, tycks ha gått i ide, så börjar de dra igång igen. Äntligen. Battlestar Galactica och House är igång nu igen. Jag är dessutom lite lätt såld på Leverage och Fringe. Särskilt efterlängtat är ju naturligtvis Battlestar Galactica. En serie som är fullkomligt lysande, och jag kan verkligen inte begripa varför de sänder den på så vansinniga tider här i Sverige. Jag bryr mig inte personligen, då jag lyckas få tag i avsnitten på andra sätt. Men jag är ledsen å svenska folkets vägnar. (De visar repriser av säsongerna 1-3 vid 03 på natten, måndag till torsdag...)

Jag fastnade inte för den serien direkt. Eftersom att jag lyckades se mina första avsnitt någon gång under säsong 2 eller 3, och fattade inte så mycket av vad det var som egentligen hände. Men när jag fick se serien från början hos min gode vän Juckpuck, så blev jag fullkomligt såld. Så det är med stort vemod jag inser att det bara kommer sändas en halv säsong till. Sen är det slut. *snyftar högt*

En annan serie jag tycker att de kan sparka igång snart är Eureka. Men vad jag förstått så kommer det mer av den varna. En serie jag inte kan begripa att de lade ner är Jericho. Som handlar om ett litet samhälle ute på vishan i USA. Ett terrorangrepp med kärnvapen slår ut de flesta stora städer, från Jericho kan man se ett svampmoln från vad de formodar är från Denver. Men det charmiga är att de egentligen inte vet vad som händer i världen. De är fullkomligt avskurna, och inga kommunikationer fungerar. Serien handlar om hur de går vidare och försöker överleva, och hur de sakta försöker förstå vad det är som egentligen hänt.

Kommentarer
Postat av: mona

Aha, det är DET Jericho handlar om, den går på Hallmark, varje kväll känns det som. Lät ju som en intr serie, synd att det säkert gått 100 avsnitt redan..

2009-01-21 @ 20:23:02
Postat av: IzZzY

Aha, där ser man! Man ska nog helst se den ifrån början, det kan vara svårt att komma in i det annars, i synnerhet då det bara gjordes 29 avsnitt. :)

2009-01-21 @ 21:06:50
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se
Postat av: E-S

Jag såg också att House börjat om igen - glädje! :D Sen var det inte otrevligt att desperate housewives började om igen förra veckan, men det kanske du inte är så intresserad av? ;)

2009-01-22 @ 05:56:54
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se/
Postat av: mona

Inte flera avsnitt?? Jag tycker som sagt det går så ofta. Men vissa kanaler har ju tendens att visa om och om igen. Kanske ska försöka haka på vid tillfälle då!

2009-01-22 @ 13:02:01
Postat av: IzZzY

E-S, det har du väldigt rätt i, desperate housewives blir nog mer något som man slökollar på när det går på TV. ;)



Mona. Nix, de gjorde 7 avsnitt på säsong två för deras fans skull. Men tittarsiffrorna var dessvärre för dåliga för att de skulle kunna fortsätta.

2009-01-22 @ 14:00:57
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback