Förberedd

Inatt är det dags för jobb igen. En natt, sen är det ledigt tills på fredag igen, såvida jag inte får måndagnatten också. Men det är rätt lungt. Jag lagade till en mer eller mindre enorm sats med spaghetti och köttfärssås igår, så att det förmodligen räcker både idag och imorgon. Idag låg jag och försökte sova ganska länge, så att jag skulle vara pigg och alert inför natten. Men vaknade första gången redan vid 8-tiden, och sedan var det halvsömn fram till 13, då jag till slut gav upp mina försök att sova. Jag hade faktiskt gått och lagt mig tidigt igår, redan vid 2 slöt jag mina ögon.

Till dagens begivenheter hör att jag ska ner till ICA i viken, och försöka få dem att ta emot mitt paket, som skall sändas ner till sydostasien. Det vadderade kuvertet som inte fick plats i brevlådan. Det är lite fascinerande att världen är så liten idag, att det inte är några problem att prata direkt med någon som befinner sig på andra sidan planeten, eller att skicka något dit. Nu saknas bara en fungerande teleportör, så att man snabbt och enkelt kan sända sig själv snabbt och billigt till en annan plats på jorden. Fast att kunna flyga dit på ett halvt dygn är väl inte fy skam det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback