Nu var det kvällen.

Egentligen är detta en lördag som jag är ledig på. Men när jag fick chansen att få en extra natt till, en annars ganska dag-fattig månad som februari, så tog jag naturligtvis chansen med ett leende på läpparna. Denna lördag har annars gått i grötens tecken, av något mysterisk anledning så micrade jag en risgrynsgröt-korv till frukost och till middag blev det nyss mannagrynsgröt. Nu är jag bara rädd för att magen ska få någon form av mjölkchock och demonstrera sitt missnöje hej-vilt under den åtta timmar långa natten som jag har framför mig på hotellet.

Men mest ledsen i ögat blev jag när jag insåg att Braveheart börjde på 6:an alldeles nyss
. Även om jag förmodligen sett den filmen över 20 gånger, så hade jag inte haft emot att se den ännu en gång. Men jag får bita i det lite lätt sura äpplet och underhållas av hotellets gäster istället. Det är uppenbarligen väldigt många gäster på hotellet idag, så sysslolös kommer jag nog inte att bli i alla fall.

Att jag har amputerat överflödigt hår är något jag inte ångrar dessa kvällar,
då det plötsligt känns som att jag inte ser ut som en lodis när jag vandrar vägen till receptionen. Samtidigt som håret faktiskt torkat kvickt som attan i förhållande till skatboet som befann sig på mitt huvud så sent som för en vecka sedan. Så vansinnigt kallt om huvudet som jag befarade att det skulle bli - blev det inte tack och lov inte heller. Alltså allt till pluskontot.

Nu är det dags att kila vidare. Till hotellet alltså.

Kommentarer
Postat av: Nattis

Här är det dörtt som i graven! Nästan tomt på hotellet. BLEARK så jädra trist alltså. Och imorgon kommer det ingen städerska, ingen kallis till frukosten.. bara någon som avlöser mig... :(

Gnäll-fia blev jag där, märkte du det? ;)

2009-02-08 @ 03:47:38
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Nattis

Inser nu att dina senaste inlägg enligt bloglovin är från 21 september.. very skumt måste jag säga. Du ska nog kolla det där. Hittade dig för övrigt på bdb också skratt snart stalkar jag dig!

2009-02-08 @ 03:56:25
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: IzZzY

Där ser man! Här har vi bara några enkelrum och sviterna kvar, så det har varit mycket gäster. Men ändå ovanligt lungt. Haha, ibland är det fullkomligt tillåtet att gnälla.



På tal om bloglovin så har jag ett argt inlägg att skriva om just det. Har skickat ett mail till dem, men inte fått svar på ett par veckor. Bloglovin lovar tydligen alla bloggar utom min.

2009-02-08 @ 04:30:21
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Nattis

På nått sätt hör de där ihop .) Vin och sommar, fast det är inga prblem att dricka vin på vinter iof :)

Jag mailade bloglovin också och gnällde lite ;) Säg till dina 4 prenumeranter att de alla gör likadant!

2009-02-08 @ 05:00:04
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: IzZzY

Ja, det känns lite så faktiskt. :)

Tack, Vad bra! Jag ska försöka få dem att göra detsamma. Sen ska jag passa på att skärpa tonen lite i nästa mail.

2009-02-08 @ 06:12:24
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback