Ledig fredag.

Jag satte klockan på 12.30 idag. Sen ändrade jag mig. Satte klockan på 13.30. När klockan ringde på morgonen ändrade jag mig och kände att detta var okristligt tidigt, 14.30 blev det istället. Då drog jag igång Sagan om ringen på ljudbok och låg och slumrade tills dess att klockan var 15.00, då började matchen mellan Kalmar FF och något ryskt lag i La Manga-cup. Jag insåg efter ett tag att jag slumrat till igen där jag låg i sängen och tittade på min lilla frukost-TV. För jag slog upp ögonen och såg att det stod 1-1. Sen blinkade jag, när jag tittade igen stod det 2-1 till sovjeterna. En väldigt lång blinkning med andra ord.

Precis innan halvtid så kände jag att detta var ohållbart. Jag kan ju inte ligga och slöa i en evighet, och ironiskt nog så blev jag bara tröttare och tröttare för varje gång jag slumrade till. Jag förflyttade min blekfeta kropp till min väldigt blå soffa. Satte igång den stora TV:n och höll på att somna där också. När halvtidsvilan kom så kände jag mig illa tvungen att ta en dusch, för att chockstarta kropp och själ. Det fungerade som tur är. Nu känner jag mig plötsligt som en människa igen!

Kalmar torskade med 3-1 i matchen. Det känns konstigt att se Kalmar FF förlora. Det hände nämligen inte så många gånger förra året, nu är det två förluster i rad. Visserligen fullkomligt meningslösa träningsmatcher, men ändå jobbigt. Men det ska nog bli ordning på detta laget så småningom. Frågan är bara vem det är som blir det sista nyförvärvet. Det ska bli en riktig klasslirare vad jag har förstått. Alvaro Santos? Det är ingen omöjlighet. Men viktigast är att Rasmus Elm kritar på ett nytt kontrakt.

Nu ska jag knalla ner till Pekås och köpa folköl.

Kommentarer
Postat av: Nattis

Haha 2 folköl senare och du sover i soffan igen eller? ;)

2009-02-08 @ 03:45:49
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: IzZzY

Haha, jag tror jag hann avverka FYRA innan jag låg och halvssov i soffan.

2009-02-08 @ 04:31:54
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback