Det börjar bli ljusare!

När jag vandrade hem i vinterkylan och försökte låta bli att halka och slå halvt ihjäl mig, så noterade jag något härligt. Det började så sakteliga bli ljust vid horisonten! Solen var på väg att gå upp, våren är således på väg. Vinterhelvete - Kiss my ass. Nu går vi mot ljusare tider. Underbart! Även om det kanske skulle dröja en timme till innan solen egentligen går upp, så kunde man skönja en klart ljusare blå färg på himmeln.

Jag gick ganska nyss upp. Samtidigt som jag låg i sängen och slösurfade lite så pep telefonen till. Det blir en extra natt inatt också! Plötsligt blev inte ens februauri en fattig månad, trots mina farhågor. Men mina planer angående att tala med chefen imorgon får nog ändras en aning. Inte så att jag tänker låta bli, utan jag får nog se till att stanna på jobbet någon timme eller två så att jag kan växla några ord med honom.

En negativ sak med att jobba natt är att det blir svårt att få tag i cheferna,
och omöjligt när man arbeter. Sover man som jag gör är det hopplöst att hugga dem efter ett nattpass också. För jag är mer än måttligt slö och sover mer än gärna så länge solen är uppe. Då har de med största sannolikhet redan åkt hem.

Just nu funderar jag på vad tusan jag ska laga för mat idag. Eller ska jag vara så ful att jag beställer en pizza? För en sak har jag noterat den här månaden. Att kontot är ovanligt välfyllt trots att jag köpt en ny mobiltelefon kontant den här månaden. Trots att jag tycker att jag har spenderat ganska friskt i övrigt. Nu är det drygt 2 veckor kvar till nästa löning, men jämfört med förra månaden så behöver jag nog inte bekymra mig för att de ska ta slut innan det fylls på igen. Kanske kan jag lägga undan lite penningar redan den här månaden alltså! Wônderfull.

Det blir nog pizza idag. För att fylla ut byxorna som blivit lite för stora på sistone.

Kommentarer
Postat av: mona

Så mycket som du jobbar hinner du väl knappast spendera några pengar. Härligt med tanke på vad du tvingats leva på tidigare. Lägg dom på hög för snart är våren här. Du är det gott att sitta på någon uteservering med en kall öl. Sen så blir det väl en och annan resa för dej.. Både kortare och rikigt lång kanske! :)

2009-02-10 @ 10:04:10
Postat av: IzZzY

Hehe, ja, det ligger något i det. Man har inte riktigt någon energi till att springa runt och spendera. Jajemän! Jag kommer att kunna lägga undan lite nu. :)

2009-02-10 @ 18:31:59
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback