Roadtrip

Vilken roadtrip den här gamla gubben har gjort. Det är nästan så att man blir sugen på att göra samma sak. Först lyckas han alltså lura en bilförsäljare i Mora att han ska få provköra en ny Saab, trots att han inte hade några ID-Handlingar med sig. Sedan försvinner han spårlöst i tre dagar, tills dess att han blir ertappad med att tanka bilen utan att betala. I LUND! Så då har han alltså åkt från Mora till Lund av någon anledning. Ytterligare några dagar senare så gör han om samma sak, fast i Linköping. Det är ju helt galet!

Jag undrar om det verkligen är någon proffessionell bedragare som gjort detta. Eller om det bara är en gammal pensionär som ville leva lite innan han riskerar att spärras in på ett ålderdomshem. I synnerhet låter det som en impulshandling eftersom att bilhandlaren fick försöka övertala gamlingen att provköra bilen. Men visst kan det vara ett väl utstuderat sätt att sno bilar på. Men det vill jag ju inte riktigt tro på, för det vore så otroligt mycket roligare om det verkligen handlar om någon som bara får ett tillfälle att bara bege sig ut på vägen och leva. En impuls helt enkelt, när livet börjar närma sig sin ände. Så, jag är naiv och önskar gubben lycka till, samtidigt som jag undrar vart han dyker upp härnäst.

Jag önskar att jag gör något liknande när jag blir gammal och grå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback