Nanne som förbundskapten

Hjälten Nanne finns med på listan av tänkbara efterträdare till Lagerbäck, hos Unibet. Jag varken tror eller hoppas på att så är fallet. Nog för att han förmodligen är Sveriges bästa klubblagstränare, men att ta över ett landslag är en helt annan femma. Dels får han inte träna laget mer än under de få landslagssamlingarna, och då förlorar han nog mycket av det som som gör honom så bra. Han vill dessutom ha lugn och ro, och sakta bygga upp ett lag från grunden. Men efter Lagerbäck vill vi nog ha något helt annat än det, vi vill ha någon som kan röra om och förändra saker och ting direkt.  Annars kan vi ju lika gärna ha kvar Lagerbäck.

Om nu förbundet får för sig att fråga Nanne om han är villig att ta över, så känner jag på mig  att han skulle tack nej. Sen den som hört Nannes engelska begriper väl att landslaget skulle bli utskrattat på presskonferenserna efter varje landskamp. Men visst skulle jag unna honom chansen att byta upp sig en vacker dag, även om det förmodligen skulle svida i hjärtat. Det känns nästan som att man skulle kunna erbjuda den mannen ett livstidskontrakt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback