Godmorgon bloggen..

Nu har jag precist kastat mig ur sängen, men jag vaknade redan halv 5 och låg i sängen och slösurfade, till dess att jag somnade med musen i handen. Vilket ledde till att jag vaknade igen av att jag lyckades kasta den i golvet, lyckligtvis klarade den sig utan några besående men.

Så idag ska jag roa mig med att bland annat skicka iväg ett brev till min Malaysiska
, hon ska få den första Arn filmen nu hade jag tänkt. Sen ska hon skicka hit hennes absoluta favorit serie, så det ska bli spännande. Mitt lilla sätta att sprida svensk kultur här i världen. Sen är det bara att ladda sig själv inför cupfinalen imorgon! Riktigt härligt, hemma på skansken ska inga Göteborgare ta några segrar, så är det bara.

Igår trodde jag att Datorn sista stund var kommen. Jag försökte desperat få igång min CD-brännare för att kunna bränna ut Arn-filmen, dock helt utan resultat. Jag började bli desperat, och förbannade det typsiska i att den inte ska fungera nu när jag väl använder det gamla liket. Så jag sliter bort sidan på burken och börjar att försöka dra ut nätsladden till brännaren. Men den fan satt som gjutet, så jag drog och juckade den fram och tillbaka. Sen plötsligt hände det något... Det börjar att blixtra till i kontakten, och datorn tystnar. Jag hann gå igenom varenda svordom på alla språk jag känner till innan jag fick modet att trycka på on-knappen. Men som om det var ett av Nannes mirakel, så ser jag plötsligt hur hela datorn går igång i gammal god ordning, och CD-brännare lyser med sin närvaro.

Så trots vissa komplikationer under min inledande del av "Operation-Skicka Arn till asien" så ser det ut att gå vägen till slut. Förövrigt, jag hatar min dator. Det är verkligen på väg att falla ihop i små små bitar nu. Den är trots allt 9 år gammal lite drygt nu. Datorer är som hundar, 9 år motsvarar väl att denna vilken dag som helst ska läggas in i garderoben som pensionär, eller andra enklare sysslor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

För det första: Man ska inte KASTA sig ur sängen, det kan göra ont! För det andra: Du får nog åka till den där malaysiskan själv istället för att skicka filmer. Man läser ditt inlägg och förfäras över dina antydningar: Somnar med musen i handen...drog och juckade den fram och tillbaka....

Herregud Izzzy!!

2008-09-21 @ 00:35:16
Postat av: IzZzY

Ja, när jag tänker efter så har du nog rätt i det du säger. Det finns nog lite undermedveten frustration som ligger bakom mina ordval. :)

2008-09-21 @ 11:29:15
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, ja posta dig själv i stället för filmerna så blir det nog bra :)

2008-09-21 @ 13:19:04
Postat av: Anonym

haha, ja posta dig själv i stället för filmerna så blir det nog bra :)

2008-09-21 @ 13:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback