Dagen efter

Igårkväll blev det en spontanrunda på krogen, då nattbuss Anna plötsligt stod utan någon att gå ut med. Som den vänliga själ jag är, så kunde jag ju inte låta henne gå miste om en chans att få komma ut på krogen för första gången på år och dar. Att jag själv kände ett starkt behov av att komma hemifrån och dricka alldeles för mycket för mitt eget bästa, behöver jag inte ju inte nämna här. Först blev det en sväng in på Arena, men när det plötsligt klev upp något hip-hop band på scen där inne så kände åtminstone jag mig en aning illamående. Som tur var så delade de två tösererna - som jag var ute med - min  uppfattning av den våldtäkt på musik som genomfördes i lokalen.

Då begav vi oss vidare till glada ankan, där fyllan kunde fullbordas. Jag har nog aldrig blivit utsatt för några raggningsförsök på krogen tidigare. Men igårkväll hände det. Anna upplyste mig om att en kille hade stått och stirrat mot vårt bord ett bra tag. Jaha, tänkte jag. Det bästa man kan göra för att bli av sådana typer är att stirra tillbaka, och samtidigt se lite lätt hotfull ut. Trodde jag. Först såg det ut att fungera, han slutade titta och inledde ett samtal med sin kompis. Jag vänder mig om och återgår till mitt ivriga ölhävande tillsammans med flickorna. Då kommer plötsligt killens kompis fram till mig, och förklarar att han som stirrat mot bordet är intresserad av mig, och hör med mig om det intresset är ömsesidigt. Men det var det då rakt inte. Jag blir alltså uppraggad av en kille på krogen.  Även om jag måste erkänna att jag inte har fullständiga minnen av händelsen, då jag genast efter det ökat intensiteten i drickandet, och påbörjat förträngningsprocessen. Vilket har resulterat i vissa minnesluckor från gårdagens begivenheter.

Men när töserna var uppe och dansade, så passade jag på att spela lite Black Jack i brist på annat. För en sak är säker, det ska krävas enorma mängder alkohol för att jag ens överväger att göra bort mig på ett dansgolv. Ja, då talar vi alltså om så mycket sprit att jag förmodligen redan är medvetslös, död och begraven innan. Vilket gör att risken för mig att stå och ha frivilliga spasmer i takt med musik är lika med noll. Hur som helst så satsade jag en hundring, det kunde det vara värt tänkte jag, och hoppades på att jag skulle få vara med ett tag i alla fall. Men otroligt nog så gick det jäkligt bra, och efter ett bra tag så var jag fortfarande med, dessutom med en dubbelt så stor hög med spelmarker. När jag sedan löste in dem så hade jag gjort en ren vinst på ca 200:-, och krogbesöket var nästan betalt! Då påbörjade jag färden hem.

Men först företog jag mig en vandring genom hela stan, i jakt på min cykel som befann sig alldeles för långt bort. I ett skjul i sjöstad. Men full som jag var vid det laget, så behövde jag röra lite på mig för att bli av med det värsta i berusningsväg, då morfar med kärring låg och sov på en bäddsoffa hemma i min lägenhet.

Idag vaknade jag vid 10
, med lätt huvudvärk och var allmänt förvirrad. Som vanligt. Efter att ha kört igång en kanna kaffe, och druckit en liter vatten så kryddade jag tillvaron med en ibumetin mot huvudvärken, och en sobril mot den obligatoriska dagen-efter-ångesten. Nu sitter jag här och undrar hur tusan jag ska orka röra mig till kylskåpet för att leta efter föda.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag säger det igen,ditt liv blir aldrig detsamma efter det där youtube-klippet...

2008-09-07 @ 13:19:07
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Näe, verkligen inte!

2008-09-07 @ 13:24:35
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: sandra

haha ja va säger man:P

2008-09-08 @ 10:46:18
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Allting är som vanligt. :)

2008-09-08 @ 11:25:22
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback