Cup-final! Igen.

Jag låg nu på morgonen och försökte stanna kvar i sängen så länge jag bara orkade. Jag tvingade mig själv att somna om flera gånger om, tills det för en dryg timme sen kändes tämligen hopplöst, och jag fick helt enkelt se till att gå upp och inse att jag var tvungen att vänta in Final-matchen. Så nu är det som vanligt, jag dricker kaffe och slökollar på TV. Det är faktiskt SVT den här morgonen, först Svensson svensson och nu Video-kväll med luuk, eller vad tusan det heter. Men ganska underhållande måste jag ju säga att det är.

Då var det dags för Kalmar att ta säongens första Titel!
Men på något sätt känns det inte riktigt att jag kommer upp i min normala nivå efter att jag såg Kalmar besegra Feyenoord på De Kuip häromkvällen. Då känns Svenska cupen inte alls så enorm som den gjorde förra året, då vi var på väg att ta vår första titel sedan 80-talet. Samt att garantera oss en plats i Uefa-Cupen. Nu hamnar finalen i ett stim av matcher som känns så otroligt mycket viktigare, dvs Feyenoord, Helsingborg, Elfsborg och feyenoord igen. SM-Guld och Gruppspel i Uefa-cupen vs Svenska cupen final. Cupen kommer lätt i skuggan av det andra, till skillnad ifrån förra året.

Men hur som helst så ska jag nog kunna tagga mig själv, det är ju ett par timmar kvar till avspark och jag ska nog iväg och inhandla lite folköl inom kort. Men lite öl på läpparna så brukar det hela gå av sig självt.

Intressant är ju också att det är en exakt repris av förra årets final
, Göteborg får åka till Kalmar och spela på Fredriksskans. Vilket gör att jag känner positivt inför den här matchen, det är klart vi vinner. Precis som förra året. Det kanske också är en anledning till att jag inte får just den där peppen som jag saknar just nu, att jag är alldeles för övertygad om att de kommer reda ut det idag. Så jag säger helt enkelt att det blir 4-2 till Kalmar ikväll, och Göteborg är egentligen aldrig riktigt nära. Men det återstår att se.

Men jag känner att jag tvingas bjuda på mig själv lite en dag som denna. Crille passade på att filma mig under mitt firande av förra årets Cup-Guld i Karlstad, och man kan väl lungt säga att man var en aning överförfriskad kvällen till ära. Vänta bara tills man ska fira SM-Guldet.  Håll till godo!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Ja hur blev det då? badade du?

2008-09-21 @ 13:21:49
Postat av: IzZzY

Ja, det är klart att jag badade! :)

2008-09-21 @ 13:58:23
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Catta

Tokjävel :)

2008-09-21 @ 17:31:17
URL: http://www.madammakadam.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det gick ju bra det där...

2008-09-21 @ 21:22:40
Postat av: Anonym

Det gick ju bra det där...

2008-09-21 @ 21:24:24
Postat av: mona

Oj va go du är!!!

2008-09-22 @ 08:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback