Spenat

Anledningen till att jag frågade er om bra svenska filmer, var för att jag försöker komma på något ypperligt i filmväg att skicka till Malaysia nästa gång. Jag såg trailern och läste recensioner om "Låt den rätta komma in", och förbannade att den inte finns tillgänglig att skicka ner till ekvatorn. För Malaysiskan har en förkärlek till Vampyrer och kärlekshistorier. Det i kombination med att den dessutom ska vara jäkligt bra och dessutom svensk, är ju en helt lysande kombination. Annars tänkte jag direkt på "Tomten är far till alla barnen" och förvånades över att den inte var med i den digra lista av filmer jag blev tipsad om. För att visa Diana hur vi svenskar firar jul!

Jag fick den berömda tummun ur tidigare idag
och övertygade mig själv om att det var lika bra att äta något, så att jag inte blir knäppare än vad jag redan råkar vara. Jag begav mig således till kylskåpet, ögnade igenom det utan att hitta något som var direkt upphetsande. Sedan öppnade jag frysen och kom på att jag av någon outgrundlig anledning hade köpt spenat och fiskpinnar. Det var otroligt länge sedan jag åt spenat och jag hade i princip glömt bort vad det smakade. Vilket förmodligen var anledningen till att jag köpte på mig en påse ifrån första början. Än mindre hade jag någonsin lagat det, därför fick jag en smärre chock när jag såg de fyrkantiga illgröna isbitarna klirra mot kastrullens botten. Men man kan ju knappast påstå att det var en svårlagad måltid, i stil med en panpizza ungefär!

Men resultatet blev kanon, och jag bekräftade mitt gamla minne om att det var lika gott som det ser ut att inte vara. Om minnet inte sviker mig, så var det billigt dessutom. Säkert helt galet nyttigt som gräddan på moset. (För det kan ju knappast vara grädden på moset det heter, det är ju helt orimligt! Vem vill ha grädde på moset?!) Gott, billigt och nyttigt alltså, sen blev jag säkert skitsmart av fiskpinnarna också. Tyvärr så kände jag mig inte alls starkare när jag skulle sätta mina biceps på prov, med hjälp av mina överviktiga hantlar.

Förövrigt så sov jag rätt gott igår natt, för omväxlings skull. Det har varit lite si och så med det på sistone, nu när jag ransonerar medicinen lite grann, och vill se till att växla några ord med Malaysiskan då hon börjar jobba. Men kanske jag skulle ta mig en sup av Theralenet ikväll, då Diana är på kurs imorgon och jag inte behöver gå upp ur sängen förrän på onsdag.

Ja, det var nog en bra idé av mig. Skål och godnatt allesammans!

Kommentarer
Postat av: Crille

Jag tänkte faktiskt skriva Tomten är far till alla barnen men jag gallrade bort den eftersom den inte riktigt funkar optimalt att spela i Oktober. Ska vi bläddra svenska julfilmer blir ju listan en helt annan. Och så förbannar vi Elfsborgs oförtjänta storseger ikväll och att Mobaeck gjorde mål rattfull. Men IFK får dänga te dom rejält på söndag istället så vinner vi uppe i Sthlm. Tjosan.

2008-10-22 @ 00:01:02
URL: http://crilles-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback