Lysande!

Vi har aldrig vunnit SM-Guld, å heja KFF!
Kommer aldrig vinna SM-Guld, å heja KFF!!

Jag sjöng på den för mig själv i lägenheten efter att Ingelsten dundrat in 3-1. För risken är stor att jag aldrig kommer att kunna ta de orden i munnen igen, efter den 9 November. Kanske till och med tidigare. Detta var nyckelmatchen för Kalmar, och en seger idag skulle betyda oerhört mycket. Visserligen knep även Elfsborg 3 pinnar mot Djurgården ikväll, men försprånget är fortfarande 3 poäng, i och med att Kalmar vann med 3-1 och Elfsborg med 1-0 blev det dessutom 1 plusmål till i vår favör. Nu är vi har vi 5 mål bättre målskillnad, i praktiken 6 mål, då vi gjort fler mål.

På söndag är det Norrköping hemma på fredriksskans
. Ett Norrköping som redan har åkt ur, och inte har något annat än en eventuell heder att spela för. Jag kan inte ens föreställa mig att det blir något annat än 3 poäng där. Utan jag funderar mest på hur många mål vi kan mäkta med. Vi kan i praktiken avgöra det hela om mindre än en vecka, och ta SM-Guld på måndag utan att ens spela, i händelse av Kalmarseger tvingas Elfsborg vinna mot Halmstad på måndag. Om inte vinner utan att röra bollen. Det sistnämnda vore dock sanslöst tråkigt, och just nu hoppas jag innerligt att det ska få avgöras på Örjans vall. Där ska jag vara, om jag så ska behöva åka ner med ett tält, och ensam bosätta mig i någon lämplig park. I alla fall på natten mellan lördag och söndag. Den mellan Söndag och måndag räknar jag kallt med fyllecell, efter att ha visat levern vad den är till för, och givetvis baudat.

Det ser så äckligt ljust ut just nu. Vi har aldrig vunnit SM-Guld, å heja KFF!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

vi har aldrig vunnit SM-guld, heja KFF. Kommer aldrig vinna SM-guld, heja KFF :D Snart är det söndag!

2008-10-31 @ 20:19:44
Postat av: IzZzY

Ja, det är helt sjukt! Synd att man inte kan vara på skansken, på söndag. Men Halmstad blir det! Så nåde elfsborg om de ger bort SM-Guldet redan på måndag. ;)

2008-10-31 @ 21:09:49
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback