CV

Jag skrev ihop ett CV lite snabbt på morgonen, för att ta med till KFG. Tidigare har jag bara använt ett EU-CV som är ganska tråkigt att läsa. Men jag fick i uppdrag att göra ett nytt, vilket ledde till att jag ägnade förmiddagen till att pilla ihop ett. Ärligt talat så lade jag inte ner så enormt mycket energi på det, utan skrev bara ihop något för att få lite respons när jag kom till KFG, där min Coach skulle hjälpa mig att korrigera det hela. Chocken var total när hon förklarade att det var det bästa första utkastet av ett CV hon hade läst. Det var egentligen inte mer än några enstaka språkliga missar jag hade gjort, som hon ville ändra på.

Jag hoppas sannerligen att det kommer hjälpa mig att få ett arbete så småningom
. På onsdag ska jag höra av mig till dem igen, och höra hur det går med jobbletandet. Jobbagenten skulle höra av sig till G4S, och sedan förhoppningsvis ordna en intervju åt mig på StaffUp. Jag måste passa på att hylla KFG. Faktum är att det är så ofantligt mycket bättre än arbetsförmedligen att man nästan blir mörkrädd, och jag kan inte låta bli att fråga mig själv varför inte arbetsförmedligen kan arbeta på samma sätt. Jag känner en glädje av att gå dit, för de ger bra feedback och jobbar verkligen hårt för att man ska komma ut i ett arbeta som man trivs med. Man slipper söka jobb för sökandets skull, man behöver alltså inte söka arbeten man vet att man inte kan få, eller inte vill ha.

Just nu är jag alltså på riktigt gott humör,
trots att vädret idag är så otroligt tråkigt att man egentligen borde gå och lägga sig. De på KFG är så genomtrevliga och kan verkligen det här med att motivera! Men visst, fortfarande så saknas ett arbete. Men jag är för första gången på länge riktigt optimistisk.

Förövrigt har jag drabbats av total aptitlöshet. Kanske är det bristen på pengar nu i slutet av månaden som gör att jag inte känner att jag borde vara hungrig. Sedan i fredags kväll har jag ätit två tallrikar fil och rågfras, samt en banan. Men ändå är jag inte särskilt hungrig. Tyvärr kan jag inte se om det gör någon nytta på min vikt, då jag i ren frustration slet min våg i ett tiotal delar för en dryg vecka sedan. Detta för att den började bete sig knasigt och antyda till att jag vägde 120 kilo. Det ska tilläggas att det var sådär 22 kilo mer än dagen innan, vilket gjorde att jag insåg att den satans våg-djävulen enbart ville förolämpa mig. Något som man inte gör ostraffat!!

Förresten, vilken är den - enligt dig - bästa svenska filmen / filmerna? Svara med en kommentar! Jag behöver få lite idéer.

Kommentarer
Postat av: crille

Oj vad svårt! Varje gång jag får den frågan så tänker jag instinktivt på 30 November med Jonas Karlsson och Göran Gillinger. Hehe, jag vet inte varför. Den kanske inte är så bra egentligen, men jag älskar den =) Särskilt nu när man har en mörkhyad flickvän ^^. Just nu däremot är jag sugen på att se filmen Tic tac, jag vet inte riktigt varför med den heller, jag har inte sett den på massa år! Sen finns det ju de här "objektivt bra" storfilmerna, Arn, Ondskan, och såna. Dom är ju grymma men man har sett dom så mycket eller hört om dom, så man tröttnat. Vägen ut är ju en grym film också. Livet är en schlager är grym, Kådisbellan & Insomnia med Stellan, Jägarna och Magnetisörens femte vinter med Lassgård, Vuxna människor, Hans och hennes.. jäklar vad svårt att välja en!! Kollar man mest sålda/bäst betyg på discshop så blir svaret så förutsägbart, sällskapsresan, så som i himmelen, blablabla.



Äh skit i velandet nu och se en riktig feelgoodfilm inför allsvenska slutspurten; Offside!

2008-10-20 @ 19:55:00
URL: http://crilles-blogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så gott att se att det är liv i dej och bloggen! Har saknat den! Pratade m Christer ang filmer, han kommer ju självklart på direkt, såna som jag också tycker mycket om. Den enfaldige mördaren, Bröderna Lejonhjärta o 2 Ingmar Bergman, sjunde inseglet och Fanny o Alexander.

En fråga, kan alla gå till KFG o vart ligger det?

Kram

2008-10-20 @ 19:55:45
Postat av: IzZzY

Wow, det var inte dåligt med filmer som radades upp. Det tackar jag för! Kanon! :)



KFG blir man hänvisad till av arbetsförmedlingen. Det krävs att man är långtidsarbetslös eller ingår i jobbgarantin för ungdomar. Det ligger nästan mittemot arbetsförmedligen, mot kaffeskrapan.



2008-10-21 @ 00:03:21
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: mona

tack då vet jag!

2008-10-21 @ 16:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback