Roligt!

Nu har jag fått jobba två nätter och inatt ska jag sova, förutsatt att det går. Det känns som att man inte kommer ha en dygnsrytm över huvudtaget efter ett litet tag, då problemet är att världen i övrigt går upp innan jag ens går och lägger mig. Det ska i alla fall bli intressant att se hur det går och i synnerhet hur det fungerar i längden. Men fördelen är ju i alla fall att jag inte är helt ovan vid att ta hand om nattpass, då jag gjorde det i mer än ett halvår i lumpen. Men tjejen jag gått brevid de senaste nätterna berättade att det finns en hel del som inte alls klarar av det, trots att de är övertygade om att de ska fixa det hela. Men det är ju helt och fullt något som man inte behöver tänka på ännu.

Men hur som helst tyckte jag att det gick betydligt bättre nu inatt, vilket är fullkomligt naturligt antar jag. Första natten gick jag runt, tittade och försökte fylla mitt huvud med allt som jag bara kunde. Vid 4-5 på morgonen därpå kunde jag knappt läsa något utan att orden snurrade och det som finns innanför pannbenet tycktes ha blivit mosat i en mixer. Inatt var det lättare, då kunde jag gå runt och göra det som skulle göras i mångt och mycket på egen hand. Städuppgifter och dylikt var lätt att ta till sig, tvättmaskinen är lätt och jag drillades i att vika alla handukar på rätt sätt dessutom. Allt som inte hade med receptionen att göra tycker jag fastnade bra helt enkelt.

Imorgon hoppas jag på att jag får inloggningsuppgifter så att jag kan träna på systemet, så att jag helt enkelt kan sitta hemma och drilla mig själv med alla de saker som kan behövas. Övriga receptionsuppgifter tror jag att jag ska greja snart och jag har fått lite instruktioner nedskrivna om hur jag ska göra allt, efter inatt börjar även det sitta bättre. Men som jag sagt tidigare, kan alla andra komma ihåg allt så kommer ju givetvis jag att fixa det så småningom. Sen är det skönt att höra från chefen att det inte är så farligt om jag inte kan allt till en början. Ett halvår ska det ta innan man är riktigt hemma i systemet.

Men jaja, nog om det! Ikväll blir det nog till att ta det riktigt lungt, kanske ta mig en folköl och fasta framför TV:n. Sen lär ju det senaste avsnittet av House kommit ut så att jag kan hämta hem det. Det senaste avsnittet slutade onekligen på ett mycket intressant sätt!

Vad gäller fotbollen har jag lite bekymmer. Matchen i Halmstad går av stapeln på söndagen, och jag jobbar på måndag natt. Hur i hela friden ska jag lösa detta? Inte kan jag ju fira (läs supa) hejdlöst i alla fall, om jag ska klara av att göra mitt första pass på egen hand dagen efter. Inte heller har jag särskilt mycket pengar just nu, och jag undrar hur det ska gå ihop om jag väljer att åka ner. Rättare sagt, det skulle inte gå ihop. Fan. Jag får nog helt enkelt svälja att jag missar mitt livs match trots allt, och istället för att bada i Nissan så får det bli ett nakenbad i klarälven istället. Men vad gör man inte nu när man äntligen fått ett jobb, och att göra det så bra jag bara kan får helt enkelt prioriteras. Hur jävla tråkigt det än känns just nu. Det blir ju med största sannolikhet champions league kval att sikta på nästa år, och jobbar jag på bra så blir det ju en Eurotrip istället.

Förövrigt tycker jag att det är ruskigt kul att gå hem från jobbet, och möta alla dessa människor som är påväg till sitt på morgonen. Jag har lust att bara säga till dem att; nu ska jag minsann hem och sova. Sedan ska jag skratta så ondskefullt jag bara kan.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hehe... Grattis till dina första avklarade nätter! Visst är det underbart när man ser folk som går och fryser och bara längtar tillbaka till sängen... Jag älskar att sova på dagarna, enda problemet är att man blir osocial... Något extremt faktiskt... =S

2008-11-06 @ 04:05:55
Postat av: IzZzY

Tack! :)

Haha, ja, verkligen. Alla ser så otroligt bittra ut när de glider runt på morgonen.

Jag har lite svårt för att sova ordentligt på dagen, och precis när jag ska gå och lägga mig är det riktigt överjävlig trafik utanför lägenheten. Men det blir nog bättre när jag vänjer mig. :)

Det är tur att jag inte har varit särkilt social innan då, så det inte finns så mycket att förlora. Hehe

2008-11-06 @ 12:06:33
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Catta

Vad kul att det flyter på för dig!! Det är nästan å jag ska ta in där bara för att se hur du sköter dig :)

2008-11-06 @ 15:03:47
URL: http://cattasbubbla.wordpress.com/
Postat av: IzZzY

Haha, ja, du är så välkommen. Nu vet du ju att det är Drott hotel som du ska bo på i Karlstad, för att få den bästa servicen om nätterna. :)

2008-11-06 @ 15:44:27
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback