Presidentvalet

Jag har väl inte ens nämnt det än, dumt av mig. Jag såg precis Obamas segertal, och vilket tal det var! Vilken karisma den mannen har. Äntligen kan USA börja bygga upp sitt anseende igen, äntligen försvinner den där förbannade Bush för gott. Äntligen kan man börja se en ljusning i världen som till så stor del är beroende av det enorma landet i väst. USA kommer alltid att förbli USA, det kommer vi väl inte ifrån. Jag kommer aldrig att tycka om deras föråldrade styrelseskick och det som i princip känns som en skendemokrati till och från, eller deras sätt att (inte) ta hand om sin befolkning. Men man blir ändå hoppfull inför vad som kan komma att ske de närmsta 4 åren, för jag tror att han kan röra om mycket. Bara symboliken i att det är en ung svart president tror jag kan förändra en hel del där borta. Jag hoppas att han kan axla förväntningarna som läggs på honom av i princip hela vår värld. Så kom igen nu Mr President, visa oss nu vad de Förenta Staterna kan göra för världen. Jag tror på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback