Ledig

Jag passade på att ta mig en promenad till hotellet, då jag kom på att jag glömt fylla i 2 dagars arbete i tidrapporten. Det vore sådär lagom kul att gå miste om det, och ikväll var sista chansen. Sen så var jag tvungen att undersöka när tusan jag skulle jobba nästa gång egentligen. Då jag jobbade sist så fanns jag inte med i schemat, vilket jag talade med chefen om på kryssningen. Han skulle ringa upp mig, men jag antar att det glömdes bort. Så för att inte missa något så passade jag på att undersöka det också.

Det visade sig att jag får lata mig tills på fredag, då är det 5 nätter i rad. Efter det så blev det betydligt tätare mellan passen dessutom, och jag ska nog få lön även i januari. Jag tycker att det är skönt att jag får jobba mycket i sträck, och får flera dagars ledighet i sträck också. Med tanke på att man är så trött efter att ha jobbat ett par nätter, och då skulle jag nog inte kunna utnyttja en ledig dag på bästa sätt. Vi får se hur sliten jag är på onsdag morgon, när jag jobbat de där fem nätterna. Men jag börjar bli lite rastlös nu, och jag närde drömmar om att det skulle stå att jag fick jobba redan inatt. Men jag får snällt vänta ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback