Fredag

Veckan är slut och jag har lyckats skrapa ihop några timmars arbete. Jag lyckades faktiskt komma upp imorse, trots min dåliga självdiciplin igår kväll - med pajbak och fotbollstittande. Det var inte ens särskilt jobbigt, utan utmaniningen som stod framför mig denna fredag under dagpasset gjorde mig bara inspirerad. Fredagarna är de mest hektiska under veckan, men givetvis så var den ovanligt lugn idag när jag skulle jobba. På gott och ont. Det bästa hade ju trots allt varit om jag kunnat drilla allt så mycket jag bara kunde, och då är ju en hektisk dag det allra bästa. Men det var onekligen en stor skillnad på förmiddagspasset och nattpasset, mycket mer folk i rörelse och många nya saker att tänka på. Men i och med att jag i regel inte kommer att jobba dag, kunde jag helt enkelt fokusera mer på att lära in systemet, och bortse en del ifrån de andra sysslorna i receptionen under dagtid.

Sen måste jag berätta att jag inte kunde hålla mig borta ifrån att boka biljett till Guldmatchen i Halmstad. Även om det gör att jag får leva på i princip ingenting resten av månaden - som knappt ens börjat!! Men inte kan jag missa detta, det går bara inte. Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag såg glädjen förmedlas via min dator på en hackig Canal+ sändning. Så imorgon vid 18-tiden sätter jag mig på en buss, och kommer är tillbaka i Karlstad vid 12. 22:30 börjar jag jobba. Men som sagt, jag får fan leva med att vara lite sliten på måndag! Sova gör man trots allt i en evighet när man dör.

Idag såg jag dessutom ett Lunarmejl ifrån Lunarstorm. Då blev jag plöstligt påmind av att jag faktiskt författade 100 bittra ord, för ett tag sedan. När jag var omåttligt trött på alla idioter som sprider sig överallt på internet, och sådana communityn som lunar i synnerhet. De som tror att de kan bete sig precis hur som helst bara för att de sitter skyddade bakom en datorskärm. Jag är dock imponerad över att jag lyckades skriva något så kort som hundra ord, då ni som läser här förmodligen insett att jag är bättre på rent ordbajseri och saknar förmågan att fatta mig kort. Det ska bli intressant att se hur reaktionerna blir efter att de publicerar det, och hur många som skriver till mig där. Men i synnerhet att se om några av de ovan nämnda idioterna dyker upp. Så på måndag så kan ni ju göra som 300 000 andra och läsa mina bittra ord. Haha.

44 timmar kvar till guldmatchen på Örjans vall!







Kommentarer
Postat av: mona

Du får komma till oss och äta mat. Inte vill vi att du ska svälta ihjäl trots att pengarna går till något så viktigt som en guldmatch!

2008-11-08 @ 11:27:06
Postat av: IzZzY

Tack. Det låter bra! :)

2008-11-08 @ 12:09:09
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback