Första natten

Det var väldigt spännande och intressant att börja köra igång inatt. En sak kom jag i alla fall fram till, det var verkligen inte lökigt. Det var otroligt mycket som skulle göras under nattens gång, mer än vad jag hade föreställt mig innan. Dels var det ju att stänga till lite saker och ting runt omkring på hotellet, kolla kassan, kvitton mm. Men sen så diskade vi, vi tvättade frotté, vi dammsög, vi skurade, vi plockade fram frukosten och massor med andra små uppgifter. Jag blev helt ställd, med allt som jag skulle försöka ta åt mig och försöka komma ihåg, även om mycket var tämligen logiskt. Städa, diska och tvätta är ju sådant som inte behöver vara så komplicerat. Men när man samtidigt skulle försöka lära sig systemet och alla andra rutiner började det snurra i huvudet på mig. Hur tusan ska jag lära mig allt sådant på bara två nätter?! "playground" - Ett program där man får träna på att lära sig deras system, var tydligen ur funktion inatt.

Men va fasen, det är klart att man ska vara förvirrad första natten. Klarar alla andra av det så vore det ju konstigt om inte jag skulle reda ut det så småningom! När allt plötsligt blir rutin, så tror jag att det verkligen är ett trivsamt arbete, där det inte blir en massa dö-tid hela tiden, utan man har sysslor att utföra hela tiden. Något som ska bli intressant är att se hur mycket som har satt sig under den här natten. Men jag undrar om jag inte behöver gå brevid på onsdag också, för att kunna gå själv redan nästa vecka. Men en utmaning är det verkligen, och det är riktigt spännande!

Inatt hoppas jag att jag är lite piggare dessutom. Det var nämligen ganska sömnigt vid 4-tiden när det mesta började bli klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback