Det satt fint

Igår avnjöt jag allt utom det där mousserande vinet. Det var riktigt, ritkigt fint! Sen märktes det att jag inte druckit så vansinnigt mycket på sistone, för jag blev rätt rejält rund under fötterna. Idag blev morgonrutinerna lite annorlunda, jag låg kvar i sängen extra länge och tittade på TV. (för när jag vaknade märkligt nog redan vid 9-tiden, och var oförskämt pigg) Kaffet satte jag inte igång förrän vid kvart i ett, alltstå ovanligt sent! Men det var väl bakfylla-light som ställde till det lite grann.

Jag tänkte ju att nu när jag fått ett jobb och Kalmar är på väg mot SM-Guld. Så måste det ju vara en lyckovecka och då är jag ju bara dum om jag inte spelar lite. Så jag var precis ner till den lilla kiosken på hörnet, och köpte på mig en Harry boy. På vägen ner drömde jag mig bort. Jag tänkte bl.a. på hur ironiskt det skulle vara om jag blir miljonär i samma veva som jag faktiskt fick ett jobb. Jag funderade också på om man skulle avslöja något sådan i bloggen, eller skulle man hålla det helt hemligt? Jag kom fram till att det var alldeles för angenäma problem för att lägga ner någon energi på dem, och betalade 200:- för att vinna miljonerna.

Jag drabbades av tillfällig sinnesförvirring igår också. Jag hade börjat tina lite lax, men jag drabbades av ett enormt Pizza-sug. Så jag hade inget annat val än att faktiskt logga in på OnlinePizza.se och beställa en Hensta. Det är ju i alla fall sallad på den, vilket gjorde mig bättre till mods. (trots att jag knappast kan tänka mig att det gjorde varken till eller ifrån.) Men gud så gott det var!

Lax blir det idag istället.
Det blir till att röra ihop lite hollandaise-sås och koka lite potäter, så ska jag nog bli nöjd även idag. För lax liksom spenaten är något som jag liksom glömt bort, och aldrig lagat till. Det är märkligt, då det verkligen inte är svårare än att värma en panpizza, egentligen. Men är man über-lök, så är man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback