Brandutbildning

Nu har jag kommit hem igen, från en 3 timmars brandutbildning på jobbet. Vad märkligt det känns när jag tar ordet "jobbet" i min mun. Ett riktigt jobb liksom. Hur häftigt som helst. Jag fick träffa på alla som jobbar i receptionen och i baren. Det första som slog mig var hur mycket tjejer det var. Det var bara en annan kille, och det var den andra Nattportieren. Resten var uteslutande töser, men det är absolut inget jag klagar över, som du kanske förstår.

Under det praktiska momentet av övningen fick jag agera däckad inne på ett rum som det "brann" i. Första vändan gick det bra, och de lyckades faktiskt få ut mig ur rummet snabbt och bra. Men den andra gången började jag fundera på om de ville minimera konkurensen, för jag fick snäll ligga kvar i rummet och självdö. En aning elakt kanske. Eller så kanske de tyckte att jag låg så gött på golvet, att de inte ville störa mig i onödan. Efter ett insåg dom dock att det var något de hade glömt, och efter mycket slitande lyckades de små töserna släpa ut mig från det "rökfyllda" rummet.

Sen satt jag en stund och pratade med chefen igen, fick reda på lönen och gjorde upp en liten planering inför den närmaste framtiden. Som bekant är det ikväll och imorgon jag kör igång, och går brevid en av flickorna på natten. Men redan nästa måndag och tisdag natt så är hotellet mitt, my own, my precious. Eller ja, jag får jobba ensam då i alla fall. Efter det så tog jag mig en tur till KFG, och pratade lite med dem, jag kommer ju att vara där halvtid framöver också, vilket känns väldigt skönt faktiskt. Så att jag kanske kan få ett deltidsjobb ytterligare. Mycket vill ha mer heter det väl har jag för mig.

Nu ska jag ligga och vila mig på soffan, eller kanske rent av lägga mig på sängen en stund. Jag måste ju följa Elfsborg - Halmstad ikväll, och se om SM-Guldet blir helt klart ikväll.  

Kommentarer
Postat av: Catta

Det där kommer ju att gå som en dans det, dom kommer aldrig ha haft en bättre anställd. Men tänk på att du jobbar även när det rasar in ett gäng kalaspinglor också!! :)

2008-11-03 @ 21:07:12
URL: http://cattasbubbla.wordpress.com/
Postat av: mona

Så gött för dej att va igång! Hur många nätter i månaden är det då? Natt heltid räknas ju som ca 64%. Snart kanske du har så mycket jobb så du inte hhinner med mera än att håva in lönen! Det kan bli så när du väl är inne i systemet!

2008-11-04 @ 08:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback