6 Månader

Detta är förövrigt inte vilken dag som helst! Utan idag är det faktiskt 6 månader sedan jag började prata med Malaysiskan. Det är mycket sällan det går en dag utan att vi på något sätt hörs av, antingen via sms eller YM*. Riktigt kul, och riktigt spännande. Man har något att se fram emot om dagarna och nätterna.

Det är lite synd om henne nu faktiskt
, hon har haft en helt galet oturlig vecka. Hon hade köpt en helt ny och dyr mobiltelefon, som hon lyckades bli av med efter bara en dryg vecka. Sen häromdagen lyckades hon dessutom krocka, (blev påkörd) och kvadda sin bil rejält. Lyckligtvis så gick det bra för alla inblandade. Men detta ,tillsammans med lite annat smått och gott, på samma vecka är ju helt otroligt. Men de säger ju att; "en olycka kommer sällan ensam."

Det är dessutom synd om mig.
Kanske inte riktigt lika illa. Men nästan. För imorgon så ska hon iväg till Borneo med jobbet, och kolla hur det står till med bönderna där, i en vecka. Som om inte det vore nog, så ska hon dessutom till sin hemstad i ytterligare en vecka så fort hon kommer hem ifrån arbetsresan. Varför är det då synd om mig, undrar du kanske. Jo därför att hon inte kommer att kunna komma ut på YM på två veckor. Vad ska jag roa mig med om nätterna då? Precis. Ingenting. Det är tur att jag får jobba mycket från och med fredag, så tiden går lite fortare. Sova - jobba - Sova.

(* - YM är alltså en motsvarighet till msn, alltså Yahoo Messenger. Som märkligt nog är större i de trakterna än msn.)

Kommentarer
Postat av: Nattis

Nattis svarade 2008-11-30 kl 21:02:

Hoppas verkligen inte! Hörrdu, en mage kanske? :) Trogen läsare är du... och ung och man.. kom igen :) Jag länkar om du lägger ut en bild på din mage på din blogg ;)

2008-11-30 @ 21:03:35
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: mona

Hoppas ni kan ses IRL nån gång!

2008-12-05 @ 15:09:02
Postat av: IzZzY

Ja, de har ju faktiskt öppnat en lågpris linje mellan London Stansted och Kuala Lumpur nu, så det blir bra mycket billigare att flyga ner dit nu.

Sen nu till jul ska jag försöka krama ur lite extra pengar från staten, som jag kan spara undan till den ändamålet. ;)

2008-12-05 @ 16:41:05
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback