Pengar och Poker

Igår trillade äntligen mina pengar in på kontot, who ho! Därmed slipper jag käka Zippans hundmat, och kan äntligen köpa medicin. Har fått gå en vecka utan någonting nu, vilket inte gett annan effekt än att vissa kroppliga funktioner börjat återgå till sitt normaltillstånd. Även om det känns rätt bra, så antar jag att det är lika bra att inhandla medicinen. Ingen idé att chansa. Även om det hade varit rätt fint att passa på att bli full ikväll, utan några mediciner som förstärker och förstör.

Jag ser att jag inte uppdaterat bloggen sen i Tisdags, dåligt av mig. Men å andra sidan så har inte så mycket av vikt hänt, mer än att jag suttit hemma och förbannat det faktum att pengarna inte kom in på kontot, förrän igår eftermiddag. Jag har istället suttit och spelat poker mest hela tiden. Självklart inte med pengar, som jag inte haft, utan på facebook. Skitkul, då det går alldeles lysande för mig just nu. Utmana mig vettja! :)

Hunden ligger och sover just nu. Hon har två lägen, antingen sover hon, eller så är hon fullkomligt galen. Det är en rolig liten fjant måste jag erkänna, och det känns lite vemodigt att hon ska åka härifrån imorgon. Det är jäkligt trevligt att ha lite sällskap här hemma, och jag är helt sanslöst sugen på att skaffa mig ett litet husdjur själv. Men. Det finns ju alltid ett "men" med. Min situation lämpar sig just nu inte till att skaffa någon permanent kompis. Då jag inte har ekonomin, och jag vet inte vart jag kommer att bo framöver, och det är fullkomligt fel att skaffa ett husdjur om man inte vet att man kan ta hand om den. Men sugen är jag!

Idag ska jag:
1. Dricka upp kaffet
2. Ut med fjanten
3. Till apoteket
4. Köpa öl?
5. Vinna massor av låtsaspengar på poker. :)

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback