Morgonstund

Har guld i mun. Vad hade man rökt för att komma på ett sådant ordspråk? Vad betyder det? Det övergår mitt förstånd helt enkelt. Men det är det mycket som gör.

Vaknade tidigt imorse. Reste mig ur sängen, knallade bort till datorn och hoppades på att klockan skulle vara strax innan tolv. Men ack så besviken jag blev när jag såg att klockan var halv åtta, och då hade jag ändå legat och dragit mig bra länge innan jag till slut valde att gå upp. Men, det finns ju trots allt en hel del man kan uträtta om man är vaken, som är betydligt svårare då man sover. Som att bygga ölburkspyramider, brygga kaffe, flirta på facebook mm. Sen givetvis något lite mer konstruktivt, som att svara på platsannonser.

Om 2 timmar och 40 minuter är det avspark mellan Kalmar FF och Brommapojkarna. Djurgården och Helsingborg åkte som bekant ur igår, så man borde väl kunna räkna med att omgångens skrällar redan har kommit. Lite besviken över att inte sobralense var med i dagens trupp, men han är väl förmodligen skadad fortfarande. Han verkar onekligen ha potential, även om det inte är i år han ska visa det.

Nu ska jag fortsätta dricka lite kaffe, och försöka komma in i match-pepp. Men det är inte lika lätt som det låter, i synnehet då svenska cupen är ett ännu större skämt i år, än någonsin tidigare. Jag menar, lägga en cup helg i Gävle av alla ställen. Gävle som inte ens har ett lag kvar i cupen. Tycker synd om Sirius och Syrianska, som trots allt hade kunnat tjäna lite pengar på att få spela på hemmaplan mot ett storlag. Men icke. Istället spelas det inför ett par hundra frusna åskådare i en lite stad närmre samer än civilisationen. Men i fortsättningen vet de hur de inte ska göra, och förhoppningsvis gör de inte om det igen.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback