Godmorgon

Jag kan inte begripa varför jag tvunget måste spärra upp mina ögon, innan klockan är 7 på morgonen. I synnerhet inte när jag somnar relativt sent, vid 2-tiden. Men det är inte mycket annat att göra än att, spärra upp ögonen och bitchslappa mig själv till vakenhet. Givetvis i kombination med kaffe. Onaturligt mycket kaffe.

Idag får jag röja lite känner jag. Det är egentligen inte mycket, men jag är pappersspridandets okrönte konung, och det ser ut som fan när jag spridit alla papper runt i rummet. Men det är nog snabbt ordnat, när jag druckit upp mitt kaffe.

Jag köpte äpplen igår, vilket var något av en katastrof. Först står jag där, plockar på mig äpplen i godan ro i en sån där fruktpåse. Då öppnar sig givetvis botten på påsen,och alla mina äpplen bevisar att tyngdlagen ännu inte upphävts. Det var andra gången i rad det händer, i samma butik, av alla påsar på golvet att döma, så har det nog hänt fler också. Sen kommer jag hem, och tittar lite extra på äpplena. Där står det New Zeeland. Nya jävla Zeeland. Nu snackar vi om en ö, som nästan exakt ligger på andra sidan jordklotet, ett land där alla springer runt upp och ned. Jag trodde nästan att det skulle börja bli dags för något miljötänkande, men icke.

En annan sak som jag inte kan begripa, är hur i helvete det kan löna sig att skicka de där förbaskade frukterna ända till Sverige? Det är ju nästan som om äpplen skulle växa som på träd i det landet.

Fast å andra sidan. Jag får ju mina jävla äpplen, så jag kanske inte ska gnälla. Utan istället vara nöjd över att jag slipper knapra potatis hela dagarna.

Förövrigt. Mitt uppkommande projekt är att lära mig Mandarin, tror ni att jag lyckas?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha söt du är! Men viktiga frågor krävs svar.

2008-05-22 @ 11:39:44
URL: http://www.soffanlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback