Glögg

Det kan man ju inte dricka nu. Man kan inte ens dricka det under jul, smakar skit. Just därför kommer jag inte att tala vidare om glöggens vara eller icke vara. Alkoholen dunstar ju dessutom bort när man värmer glögg, tala om alkoholmissbruk.

Men på tal om alkoholmissbruk
så måste jag skärpa till mig. Min situation är ohållbar, och nog måste jag sluta. Jag är inte mig själv längre. Jag måste upphöra med att vara nykter hela tiden! Det blir inte ens patetiska ensamfyllor längre, utan på sin höjd nån 3,5:a. Hela identiteten bygger på alkoholens härliga biverkningar på undertecknad. Jag minns allt jag skriver på msn, jag gör inte bort mig på samma sätt, och världen blir bra mycket mer grå och stabil. Världen snurrar inte runt mig, på samma sätt som när man lägger sig på sängen efter krogen och taket, väggar ja allt kretsar kring mig. Alkoholen sätter mig i universums centrum, världen kretsar kring mig själv. Jag är gud. En illamående gud.

Men icke, nu är jag nykter som en, öhm. Mitt vokabulär är inte tillräckligt omfattande, synnerhet inte när det gäller liknelser till att vara nykter. Jag har helt enkelt så sällan behövt berätta att jag är nykter, att det aldrig blivit aktuellt att lägga till det i mitt ordförråd.

Näe, innan min kristna syster, tillika moralens väktare, börjar kommentera om att jag inte ska supa. Så måste jag poängtera att jag är till 85% ironisk. Men det hade varit gött att få rensa ur systemet igen, med en fin fylla. Mest för det socialas skull.

Förövrigt. Jag köpte en annan variant av bearnaisesås som jag provade igår. I och med att den som jag vanligtvis brukar köpa var slut. Istället blev det något obskyrt märke, Fragancia. Det var något av det värsta jag försökt tillaga. Det skar sig direkt, och allt fett lade lämnade såsen och lade sig som ett skikt ovanför såsen. Vedervärdigt. Inte heller smaken på det fettbefriade var något att ha. Så ett tips till er som står i valet och kvalet - Obskyrt märke eller det gamla vanliga - Håll dig till det vanliga.

Förövrigt 2. Jag noterade en markant ökning av läsare på lunarbloggen, i mitt sista avgångsinlägg. Sen är det ju rätt trevligt att en del reagerat på den framtida nedläggningen. Man saknar inte kon förrän båset är tomt? Men faktum är att det egentligen inte spelar någon roll vart jag skriver mina inlägg, de är ju trots allt på Internet i båda fallen. Skillnaden är att du måste registrera dig på Lunar för att läsa den bloggen, som dessutom har en hel del nackdelar jämfört med denna. Men lathet verkar göra att folk inte är lika flitiga besökare av den här bloggen. Märkligt. Men;

Det går att bevaka den här bloggen också! Så gör det vettja. Lika lätt som på det utdöende Lunarstorm. Använder du Firefox, så finns det en liten orange-vit fyrkant till längst till höger i adressfältet. Tryck på den. Sen när du kommer till den nya sidan, tryck på prenumerera. Så hamnar den bland favoriterna, där du utan att öppna sidan kan se titeln på det senaste inlägget. Busenkelt, och mycket lättare att hålla koll på många bloggar. Det ska dock tilläggas att jag faktiskt inte riktigt fattade mig på den funktionen förräns någon vecka sedan. Jag som alltid velat tro att jag var lite teknisk i alla fall. Men i detta fallet - pinsamt efter.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback