Eurovision

Jag låg uppe alldeles för länge igårkväll. Även om det i regel inte finns någonting i det musikaliska i eurovision, så tycker jag rösträkningen är grymt spännande. Heja Sverige! Men besvikelsen blev enorm, när det efter nio länders röstande stod klart att vårt kära land fått typ 5 poäng. Jag stängde av helt enkelt, och somnade gott eftersom jag skulle upp vid 6 idag igen. Jag missade alltså när Björn Gustavsson skulle tillkännage Sveriges röster.

Så jag var lite förtvivlad när jag läste om hans "kupp" i kvällstidningens nätupplaga nyss, jag hade ju kunnat hålla mig vaken liiiite längre. Sen slog det mig, att allt som den killen gör kommer upp på youtube. Morgonen var räddad. Hysteriskt kul tyckte jag, men frågan är om övriga Europa fattade hela grejen. Av youtube kommentarna att döma, så trodde de att han var packad. Men för er stackare som inte heller såg det, så kan jag länka till klippet här.

Nu ska jag packa ner det sista, och förbereda mig på strid mot Afrikanska talibaner (!?).

Kommentarer
Postat av: Annelie T

Haha, ja det var min första tanke - att fly landet. Man vet aldrig vad man kan ha råkat göra under dom där minnesluckorna från gårdagen ;)

Jag tror nog inte att någon annan än Sverige fattade att han skulle vara rolig. Men det var väldigt skönt att slippa höra "what a wonderful show" för en gångs skull och istället få höra
något som i alla fall vi svenskar tycket var kul :P

2008-05-29 @ 12:38:17
URL: http://anneliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback