Detta känns inte heller riktigt bra.

Barometern skrev igår att mellanbocken Elm har rest söder ut, till Holländska Heerenveen. Något som rent logisk borde vara att byta ner sig rejält. Varför? Jo. Helsingborg piskade stjärten av dem i UEFA cupen i höstas, och nu senast visade kalmar för Henkeborg vart skåpet ska stå. Således borde ju kalmar vara mycket bättre än de där nederländska mupparna. Sen pratar de jävligt konstigt i det landet.

Men visst, jag får väl köpa att våran lilla Viktor kanske har tröttnat på ölandsbron och alla dessa kroppkakor. Till och med jag gjorde det en gång i tiden, då jag tvingade mig själv i exil. Men förhoppningsvis inser Viktor, liksom jag, att gräset inte var mycket grönare utanför smålandsgränsen.

Men jag är lite kluven till om man ska låta honom gå som bosman eller sälja honom för en skitsumma redan nu. Hade det bara handlat om 4 rena miljoner, så som man får uppfattningen om att det handlar om, skulle jag aldrig acceptera att det släpper honom. Utan istället se till att vi vinner vårt efterlängtade guld i November. Men sen kom jag att tänka på att det borde finnas någon form av vidarsförsäljningsklausul i en sådan försäljning, och det skulle ju kunna bli guld värt när Elm gör succé, och barca, real madrid och chelsea startar budgivningen om honom.

Okej, nu var det väl lite väl. Men ärligt talat så litar jag på att Svante och co tar rätt beslut nu i sommar. De kommer ju knappast vara korkade med flit, och vi har råd att tacka nej till ett skambud. Det ser bra ut i vilket fall, vi står inte och faller med honom.

Förövrigt är det ju jävligt märkligt att de två rikstäckande kvällstidningarna inte har uppmärksammat att en av Sveriges mer lovande spelare är i Holland just nu. Hade det varit den där pajasen Rajalakso skulle väl bli en helsida. Fast å andra sidan har väl varenda sportjournalist skygglappar på, och fokuserar fullständigt på EM. Fotbollskanalen var i alla fall snabbt ute! plus till dem.

Nu hakade aftonblaskan på i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback