Blåst

Märkligt nog tycks jag ha svårare att sova länge på mornarna när jag är hemma, än när jag är på avdelningen. Huvudvärken smyger sig på ganska omgående, efter 8 på morgonen. Men bara när jag är hemma. Den enda boten mot det, är att kliva upp, brygga lite kaffe, och ruska liv i min halvdöda kropp. Ikväll ska jag dock hoppa över mitt Theralen, alltså en av de sömnmediciner jag trycker i mig. Kanske kan jag då ligga längre på morgonen, utan att ha känslan av att vara bakfull. Eller så ligger jag vaken hela natten och stirrar upp i taket.

Jag drabbades av något som kan liknas vid panik idag. Vid 15-tiden fick jag ett sms, där en viss skånska skrev att hon snart var i karlstad, för att överraska mig med ett besök. Tala om att man fick en chock, i synnerhet då jag tittade mig runt om kring i lägenheten, och insåg att jag defenitivt inte skulle släppa in en Quinna i denna röran. Jag anade att det var ett skämt, men det var svårt att riktigt få grepp om det hela. För tänk om det verkligen var sant, vad i hela friden skulle jag göra då?

Men hon spelade med, och försökte övertyga mig om att det faktiskt var så att hon satt på en buss hit. Först när jag frågade när hon skulle komma på telefon, förstod jag att det var rent jävelskap bakom. Då hon nämde en helt annan tid, än när hon först skrev. Jag torkade svetten ur pannan, och sen avslöjade hon att det bara var på skoj. Ett tag var jag nästan på väg att gå på det, hur osannolikt det än var. För hon kanske skulle hit på annat ärende, eller något annat märkligt. Jag blev i alla fall väldigt förvirrad, och lika lättad när jag insåg att jag inte skulle behöva panikstäda. 

 Efter detta, så tog jag mig en folköl, och fortsatte lyssna på Ljudbok. Tempelriddaren av Jan Guillou. Väldigt avkopplande att lyssna på. Sen har jag egentligen inte gjort så mycket mer av vikt. Jag lagade lite mat, öländsk kyckling, ris och min alldeles gudomliga sås. Okej, lite högmods-varning, men jag tycker min mat är bäst. För kan det bli annat, när man själv lagar den precis så som man vill ha det? 

Nu är det dags att ta mina mediciner, en timme försent, men det är ju trots allt lördag kväll. Party Light. Så godnatt alla lyckliga, och olyckliga, Galna, och mindre galna. Män, och Quinnfolk. Godnatt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback