Viktor Elm

Stanna året ut och gå gratis, eller få en slant nu i sommar och spela hösten utan honom. Det är så enkelt, men ändå så svårt. Men hur som helst tycks folk se hela den här affären som något ont, till och med ord som judas kommer på tal. Det är för mig helt obegripligt. Det är ju trots allt en människa med drömmar som sträcker sig något längre än till fredriksskans, som det handlar om. Det spelar ingen roll om man är ett lag som prenumererar på SM-Guld, svenska spelare kommer alltid söka sig till Europa. Så varför ser vi detta så otroligt negativt? För faktum är att vi antingen låter honom stanna, och kanske tar ett guld tack vara honom, då kan han gå gratis, men det blir ingen förlustaffär då ett SM-Guld ger klirr i kassan. Eller så säljer vi honom nu för en mindre slant, och en vidareförsäljningsklausul. (som kan bli guld värd om han gör succé där nere på kontinenten)

Jag tycker det ser ut som två bra alternativ. Ett tredje skulle ju vara att han skriver ett nytt kontrakt, men det kan jag aldrig tänka mig. För lämnar gör han med all säkerhet nu i sommar, eller i vinter. Vi kommer att få se en större omsättning på spelare framöver, och Viktor Elm är bara början. Det gäller att inse att ett topplag kommer ha ögonen på sig, och utlänningar som drar i spelarna. Det kommer på köpet. Vi får istället se till att vårda det vi har, så kanske vi om några år börjar få hemvändare som vill avsluta sin karriär hemma i Kalmar.

Utanför startelvan har vi nya löften, Israelsson t.ex. U-21 landslagsmannen som lär få chansen att visa upp sig om en lucka öppnas på mitten. Jag är inte orolig, och jag känner mig säker på att Kalmar FF tar rätt beslut, vad det än blir. Men efter vår käre ordförandes uttalande senast kanske man ska anta att vi såg Elms sista framträdande igår mot Degerfors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback