Vickningschips

Satt och tittade igenom en av de bloggaren jag brukar läsa, här, och blev påmind om hela grejen med Vickningschips. Vad jag har hört, för många år sedan var att de bytte namn ifrån Vikingchips till Vickningschips efter någon tvist, som jag inte kommer ihåg vad det handlade om. Men jag har inte den blekaste aning om det är en myt eller inte. Sådana saker stör mig, och gör att jag kan ligga sömnlös om nätterna. Jag måste helt enkelt ha ett svar. Så jag googlade på det, i flera timmar. Jag hittade hur många bloggar som helst som frågade sig samma sak, "har de bytt namn?" "Heter det inte Vikingchips?", mm.

Alltså, jag stod där utan svar. Det fanns ingenstans, det kändes som frågan, vilket kom först; Hönan eller ägget. Skillnaden är att det finns ett sätt att ta reda på det här. Jag mejlade Kraftfood, som äger Estrella. Så just nu sitter jag och väntar på svaret, på det största mysteriumet i svensk snack-historia. Självklart kommer jag omedelbart lägga ut svaret på denna eviga fråga på bloggen. För att liksom räta ut frågetecknet en gång för alla. Jag kommer inte att ge mig förrän jag har ett svar, om det så ska behöva bli min livsuppgift.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Som sagt,du är min hjälte=)

2008-06-25 @ 18:57:07
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback