Snillet spekulerar

Det är lite roligt att göra IQ-tester av olika slag. Jag gjorde Illusterad vetenskaps test för ett tag sedan, och mäktade med 131 poäng. På mensas internettest, låg jag uppskattningsvis mellan 127-131 eller något sånt. Alldeles nyss gjorde jag ett test med 2-D figurer, som handlade om medfödd intelligens. Jag fick 126. Det gör att jag blir riktigt jävla sugen på att göra Mensas riktiga test någon gång. För jag menar, hur kaxigt vore det inte att slita upp ett medlemskort i mensa?



Fast å andra sidan. Om jag nu mot all rimlig förmodan skulle lyckas bra på det testet, vad ska jag då skylla allt korkat jag gör på? Tyvärr räcker det nog inte att skylla på alkoholen i alla lägen. Även om den ofta hjälper mina idiotiska tilltag på traven. Så det är kanske bäst att låta bli, och genom det kunna skylla på att man inte fattar bättre?
Ja, jag kör nog på det, tillsvidare i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback