Öland/Kalmar

Det blev en vecka på ön den här gången. Det är alltid lika trevligt att komma ner dit, och få må gott i goda vänners lag. Man träffade på en hel del gamla vänner och bekanta där nere. Men jag måste erkänna att det är lite svårt att välja vart man ska åt när man är där. Det finns ju alltid folk som man missar. Men jag fick träffa Acke och Natta i alla fall, och det var inte igår! Jag tror att vi kom fram till att det var ett par år sen sist. Sen fick man ju höra att Acke av alla människor ska gå och bli farsa snart, det är som om alla börjar yngla av sig nu. Man blir knappt förvånad längre.

Det var faktiskt ett tag sen man såg Linus också, så jag avslutade veckan hos honom. Han är en märklig figur, främst på grund av att han inte har skaffat en dator och internet än. Han måste verkligen vara den enda som inte använder sig av det. Istället är han en TV-Spelsnörd, så nu när jag varit nere så har jag verkligen fått min beskärda del av TV-spelande. Något som jag iofs inte förstått tjusningen med sedan nintendo 8-bit försvann och datorn kom. Hemma hos Kattis fick jag dessutom prova Guitarr hero, ingenting för mig. Det kan man ju lungt säga. Klarade en låt två gånger, den absolut enklaste dessutom. Jag tror att jag ska hålla mig till helt andra saker även i fortsättningen. Haha.

EM. Ja, vad säger man. Det sket sig verkligen mot Ryssland, och det är nästan lite svårt att se varför och i princip varje spelare underpresterade. De passade fel, när svenskarna inte tog rätt löpningar och allt kändes ytterst okreativt. Vi var egentligen inte ens nära. Sen var ju 2-0 målet av ryssarna så psykologiskt. Efter det så gick det inte längre, några tappra försök, men ryssarna stod emot.

Direkt efter matchen började tankarna om att det kanske är dags att sparka Lagerbäck, och satsa på något nytt. Bygga upp ett nytt svenskt landslag, spela in de nya och vinka adjö till de gamla. Men, en sådan sak kommer ju inte utan uppoffringar. Det vore tveksamt om Sverige skulle kunna kvala sig till VM i sydafrika härnäst om vi börjar rota för mycket. Lagerbäck har ju trots allt visat att han klarar av att ta Sverige till slutspel efter slutspel. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så ska man inte ha högre krav än så på vårt landslag. Inte i dagsläget i alla fall. Vi är inte bättre än såhär. Face it. Därför tror jag nog att det kan vara en fördel med kontinuitet, så länge som Lasse själv känner sig fullt motiverad att fortsätta. Skulle han däremot misslyckas med att kvala in till VM, så är det nog läge att vända sig efter något nytt. Jag har små drömmar om att se Nanne Bergstrand skapa ett lag av svenskarna om den dagen kommer, så länge han kan vara kvar i Kalmar FF såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback