Grekland - Sverige

Innan matchen ställde jag mig frågande till hur bra Sverige är. Jag sågade Daniel Andersson strax ovan knäna. Jag fick svar på tal, sidledsdanne slog minst två pass framåt och var överlag helt okej, till och med bra. Sverige slog Grekland med 2-0, i en match som de dominerade från början till slut. Sverige bjöd upp till dans redan ifrån början, men Grekerna ville inte. De stod vid sidan om och tittade på när Svenskarna försökte, och försökte lite till. När svenskarna tryckte på sprang grekerna runt och undrade om inte matchen skulle ta slut snart, så att de kunde få med sig en pinne. Det är ingen vinnande taktik, och det visade vi nu.

Grekland, Europas bästa lag 2004, gick in i matchen som om de vore något lilleputt land likt Luxemburg i hopp om att snuva ett storlag på poäng i en VM-kval match. Fullkomligt obegripligt. De skulle vara så offensivt mycket bättre nu, enligt dem själva i alla fall. Så jag antar att de är rätt blygsamma, för något sådant visade de inte i alla fall.

Sverige vann matchen på mitten, och den enda gången grekerna fick ha bollen var när de envisades om att, under unisont busvisslande, spela bollen mellan sina backar. Klockrent! Zlatan visade att han kan göra mål, äntligen. Nu väntar jag på ketchup effekten, det känns som att det kommer vara förlösande.

Den svenska backlinjen är fortfarande inte tillräckligt bra för att jag ska kunna sova gott fram tills dess att Villa kommer och snurrar runt oss. Samtliga chanser Grekland fick, var rena tabbar ifrån backlinjens sida, den ena värre än den andra. Kommunikationen mellan backarna och målvakten var också bristfällig. Turligt nog var det inte Spanien vi mötte idag, utan ett Grekland som var föga intresserade av att göra mål. Det är vad vi måste jobba på tills den 14:e.

Slutligen vill jag bara säga tack till de blågula hjältarna, som visade mig att de kan spela fotboll när det verkligen gäller. Tack för att ni gjorde mig hes och att grannarna förmodligen fått det bekräftat att jag är galen. Nu är det Spanien och Ryssland som gäller, två lag som tidigare ikväll visade att de vill vinna matcher. Det kommer inte bli lika lätt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nae lätt kommer det verkligen inte bli,men vi har ju Petter "Guldlock" Hansson;)

2008-06-11 @ 08:27:55
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Hehe, ja. :) Mer sånt vill vi se!

2008-06-11 @ 13:40:35
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback