Folköl

Som jag nämnde i föregående inlägg fyller även Sverige år idag, närmare bestämt 485 år. Om man nu räknar ifrån det att Sverige fick sin självständighet senast, i och med Kalmarunionens upplösning 1523. Detta kan man ju gevetvis inte låta passera utan visst ölande, således beger jag mig snart till David den korta.

Men jag blev irriterad idag
. För den här nymodigheten om att Nationaldagen ska vara en röd dag, försvann helt ur mitt medvetande. Jag visste nämligen att det skulle drickas öl idag, redan igår. Men tänkte att jag skulle ta mig en tur förbi ett av mina favoritlag idag, ett systembolag. Sen när jag började mentalt förbereda mig inför den angenäma resan, insåg jag det. De har ju stängt på helgdagar. De förbannade jävla sadisterna. Därför får IzZzY dricka folköl idag. Men det är säkert nyttigt.

Så, nu är det dags att bege sig. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback