Molkom och gyrostallrikar

Imorgon bär det av till min faster och kusin i molkom, syrran och johnny skulle också dit. Så det kommer nog bli kanon! För jag har kommit att tänka på något fruktansvärt, jag har knappt spelat någon fotboll den här sommaren. Det är nästan lite sorgligt om jag ska vara helt ärlig. Men jag får lura ut Erik till något närbeläget fotbollsmål, så att vi rättar till det problemet. Sen kommer jag ju naturligtvis ta med mig mina fiskegrejer. (Förhoppningsvis ska jag väl kunna lösa gäddmete-problemet på något bra sätt också.

Ska bli gött att komma härifrån lite också. Ut ifrån lägenheten, och bort ifrån stan. Även om det blir till ärkehålan Molkom. Jag funderade på att bege mig redan idag, men somnade så sent inatt - och vaknade sent - att jag kände att det var bäst om jag var kvar idag, och göra ett tappert försök att få ordning på min katastrofala dygnsrytm. (dvs. trycka i mig en halv karta av mina sömntabletter och hoppas på åtminstone en placeboeffekt)

Hur som helst, så bjuder nog inte den här dagen på så mycket. Ska eventuellt unna mig en Pizza eller en Kebabrulle ikväll. För varje kväll har jag fått ett sånt läskigt sug efter Fyrkantens gyrostallrik med stark sås. (Så stark att det svider när du skiter dagen efter) Tyvärr råkar Fyrkanten ligga vid centralstationen i Kalmar, så en kebabrulle här nere vid kvarnens får väl vara ett halvdant substitut till de riktiga grejerna. För faktum är att deras gyrostallrik ensamt är en anledning, god som någon, att flytta kalmar.


Kommentarer
Postat av: Crille

Ja du, jag kommer ihåg när jag bodde i Oslo och inte kunde komma över någon god gyrostallrik med döstark sås, jag brukade slita mitt hår varje kväll av misär. Eller var det av steoriderna jag tog? Hmm... Nu har det dock växt ut igen. När mina föräldrar kom på besök en gång fick dom ta med sig en XL-tallrik i en kylväska. Den värmdes i micron och var ändå godare än all annan mat i hela landet.

2008-07-14 @ 19:56:04
URL: http://crilles-blogg.blogspot.com
Postat av: Mona

Ska

bli så kul att få rå om dej och din syster ett par dar!!

O ett fotbollsmål har vi i trägårn!

Kram

2008-07-14 @ 21:22:51
Postat av: Kattis

F.Y.I!! Fyrkanten finns inte mera... Iof, finns finns det ju, men det heter inte fyrkanten längre... =P

2008-07-24 @ 01:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback