Socialförvaltningen

Oh, nu ska han klanka ner på de stackars socialsekreterarna igen, tänker ni. Men nä du! Inte idag. För i regel så klagar man när det inte funkar som det ska, som när det tar två veckor att betala ut bidraget osv. Men sällan när det går som det ska, de är ju faktiskt människor också, därför bör de få ett inlägg som tack för den fina servicen. För nu har ett mindre mirakel skett, jag lämnade in papperna i tisdags, och fick pengarna idag. Det är 3 dagar, och ett nytt personligt rekord för min kära handläggare. Helt makalöst bra! Tack!

Plötsligt sitter jag med pantburkar och några hundralappar i plånboken, när pengarna oväntat trillar in. Jag har inte ens behövt kasta mig över mina konserver med diverse bönor. Men jag antar att världsstjärnor, som undertecknad, har lite förtur på socialförvaltningen. Nästa gång jag kommer dit för att lämna ansökan, så rullas röda mattan ut och samtliga handläggare  står vid sidan och lägger rosenblad framför mina fötter, när jag med stolta steg närmar mig receptionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback