Om att packa.

Just det här med att packa tycks vara en könsfråga. De quinnor jag talat med angående detta, och de jag själv fått se "in action" tar dagar på sig att packa. Själv packar jag på högst en halvtimme-45 minuter. Då ska det tilläggas att man tar det lungt. För faktum är att man ska ta med sig kläder, hygienartiklar och lite smått och got som mobil-laddare och dylikt. Men hur lång tid tar det egentligen att gå mellan garderoben och resväskan? Visst att man kan få stå där några sekunder och avgöra vilka kläder man ska ha med sig. Men att tillbringa flera dagar till att packa är ju totalt vansinnigt.

Jag börjar tro att just själva grejen med att packa är en kvinnlig komplott, för dem att kunna lösgöra tid, och låtsas vara upptagna. För det kan aldrig  ta mer än en timme att packa ned det man behöver. Hur inneffektiv man än må vara.
Stridssäcken i lumpen packades t.ex. på 5-10 minuter, och då var det verkligen en pärs att få ner allt som reglementet krävde. Så det är något som jag verkligen inte begriper. Så finns det någon kvinna där ute som kan sprida ljus över mysterium, så lämna gärna en kommentar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

2008-07-25 @ 06:57:14
Postat av: Emelie

Ops.. första inlägget blev lite fel :P

Man börjar ju packa några dagar innan så man ä säker på att man får med sig allt :) Vore ju lite töligt att glömma något!

2008-07-25 @ 06:59:03
Postat av: IzZzY

Haha, men det är ju enbart slöseri med tid? :P

2008-07-25 @ 16:03:12
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback