Nobelmiddagen

Inget inbjudningskort än. Fast de kanske inte sänder ut dem förrän kalaset börjar närma sig. Det är ju bara Juli än så länge, och det är först i december som vi får festa med supersmarta fysiker och dylikt. (Jag säger vi, för jag menar ju givetvis att Prinsessan Madeleine ska göra mig sällskap under kvällens begivenheter.)

Man kanske skulle bli muslim. Jag kan komma på flera goda anledningar till varför man ska bli det. Varför man ska konvertera-till-Islam-topp-10. Håll i er.

1. När du är i ett arabland kommer du aldrig mer störas av de skrikande böneutroparna.
2. Socialbidraget ingår i religionen, allmosan.
3. Du kan aldrig bli tjock som muslim i Sverige, då du får svälta i en månad om året. (nåja, i alla fall när Ramadan infaller på sommaren)
4. Om jag väljer att bli martyr, så får jag en hel drös med jungfruar när jag kommer till paradiset. (Eller en skål med vita russin, Vilket förmodligen skulle kännas ganska bittert)
5. Om din fru är otrogen, så kan du få henne stenad. (och då menar jag inte stenad på ett bra sätt)
6. Även om du är född på vintern, så kan du efter några år fira födelsedag på sommaren. Då muslimernas år bara är 354 dagar.
7. Du kan som muslim i förväg tidsbestämma ett äktenskap med en imams välsignelse, till så lite som ett par timmar.
8. Du är som man alltid mer värd än i alla fall hälften av befolkningen.
9. Allt är förutbestämt av gud, så du kan klanta dig hur mycket du vill, då det alltid är guds vilja.
10. Usama bin laden betalar din Flyglicens.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är faktist jätte gott, smaka så ska du få se :D

2008-07-04 @ 15:36:47
URL: http://http://strawberrypunch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback