Malmö FF - Kalmar FF

Då var det dags för returen. Som jag var inne på förra veckan, så har Kalmar haft svårt för dessa dubbelmöten. I synnerhet på bortplan, där vi torskat varje bortamatch sedan dubbelmötena startade 2005. Så, om jag var nervös inför den förra matchen, så är jag i upplösningstillstånd idag. Cesar Santin har lämnat, och Kapten Rydström är för ovanlighetens skull avstängd. Inget tyder på att kalmar kommer vinna ikväll. Inget förutom, att inget talar för att de gör det. För på något märkligt sätt känns det som att Kalmar är som bäst, när de egentligen inte borde vara det.

Jag tror på en jämn match, en tuff match, en oavgjord match. 2-2 efter mål av Dauda och David Elm.

Djurgården slår Helsingborg, och aftonbladet hyllar och ställer någon fråga likt "Kommer djurgården slåss om Guldet nu?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback