Gefle - Kalmar

Ikväll drar höstsäsongen igång på allvar. Äntligen! Kalmar går ut som klar serieledare, med samma lag som vi avslutade våren med. Det känns sannerligen jäkligt bra. Även om man inte ska ropa hej förrän tranferfönstret har stängt, mycket kan hända den här månaden när holländare öppnar plånboken.

Men ikväll är det Strömvallen som gäller, en arena som det är märkligt svårt att vinna på. Även om vi bröt trenden när vi besegrade BP där uppe, i svenska-cupen, när ett av svensk fotbolls största fiaskon gick av stapeln. I princip en cup-helg inför ett gäng funktionärer. Men nu är det allsvenskan som gäller, och det går aldrig att känna sig helt säker, vilka man än möter. I synnerhet inte Gefle borta. Men efter 6-1 förnedringen vi utsatte Degerfors för, så är jag en aning hoppfull. Vi behöver bara en bra halvlek för att vinna, det tycker jag att vi visat, bortsett från Göteborgsmatchen givetvis. För när vårt spel kommer igång går det inte att stoppa oss.

2-0 till Kalmar. Ingelsten och Viktor Elm, i början på andra halvlek, säg 49:e och 60:e minuten. Sen kan man bara hoppas på att Ellos förlorar mot Djurgården. Även om jag inte kan påstå att jag unnar stockholmarna en seger, men det är att välja mellan pest eller mildare variant av kolera.


Ja, förresten. Kalmar får åka till Luxemburg den 17:e Juli. Jag är sanslöst sugen på att åka, då det går att flyga ner till de trakterna billigt med ryanair.

Kommentarer
Postat av: Crille

Hehe ja, 1500 för flyg tur och retur och två nätter på hotell är överkomligt :) Men å andra sidan så ska det bli en lätt match hoppas jag, så jag lägger nog pengarna på att åka på andra omgången :)

2008-07-03 @ 12:43:40
URL: http://crilles-blogg.blogspot.com
Postat av: IzZzY

Hehe, ja, det är det verkligen. :) Jo, så sant. Detta är ju matcher vi bör vinna, helt klart.

2008-07-03 @ 15:09:40
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback