Fiske

Denna dagen har varit slö, som de flesta andra dagarna i mitt liv just nu. Jag vaknade vid 11-tiden, efter att återigen ägnat natten åt att störa Tjejen ifrån Malaysia på jobbet. Det är ju tur att jag faktiskt går och lägger mig, så att det blir något arbete urfört där nere i sydost-asien. Men några timmar efter att jag hade vaknat, återupptog vi chattandet fram till 19-tiden, då klockan var ett på natten hos henne. Får väl känna mig lite skyldig om hon är lite trött imorgon bitti.

Men under den lilla tiden efter att jag vaknat, fick jag någon form av städnoja. Vilket har resulterat i att köket är skinande rent, inte ens ugnen kom undan mitt maniska städande. Som tur är så loggade Malaysiskan in igen, innan det hela gick överstyr och hela lägenhet blivit städad. Men vid 19-tiden begav jag mig ner till älven, för att fiska lite, tänkte att jag äntligen skulle få prova mitt gäddmete-set, och mitt nya mjärde. Mjärdet var dock en extraordinär besvikelse, inte ens en liten skitfisk kände för att besöka fällan.

Som tur var så nappade en pytteliten abbore på mitt metspö
, och fick duga i brist på mört och löja. Då det var dags att prova gäddmetet (eller kanske jätteabborre-metet). Men även här blev jag besviken, då det där förbaskade flötesstoppet inte alls stoppade flötet, vilket ofrånkomligen ledde till att den pyttelilla abboren till slut befann sig på botten, och förmodligen såg allmänt oaptlig ut inför de förbipasserande gammelgäddorna. Shit happens. Jag fick 3 timmar och en solnedgång vid älven, varmt och mysigt i största allmänhet. Jag cyklade dock hem när solen gått ner bakom husen på andra sidan älven, och alla mygghelveten bestämt sig för att titta fram. Förövrigt fick jag en id också, men dom smakar dessvärre bedrövligt. (jag har faktiskt provat) Så denna fick fortsätta simma runt i klarälven och smaka illa.

Förövrigt är det ganska jobbigt att chatta på engelska har jag märkt, för det dyker alltid upp ord som man plötsligt blir osäker på hur det stavas. Man vet i regel hur man säger det, men språk i allmänhet är ju så dumma att orden sällan stavas riktigt som de låter. Det är ett problem jag inte tänkt så mycket på när jag skrivit en vanlig text på engelska, då man har en del tid att tänka efter, och eventuellt slå upp ordet om man är osäker. Chattar man däremot, så blir det genast mycket stressigare, då det sitter någon på andra sidan och väntar på ett välskrivet svar. Så mina chatter med malaysiskan, som förmodligen har samma problem som jag, tar ganska lång tid. Hehe.

Nu håller detta på att spåra ur till ett sånt där långt och jättedrygt inlägg, vilket gör att jag får sätta ner foten och avrunda det hela, samt se på the ring, som råkar gå på femman nu. Ha det godis allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback