Dillskruvar

Fick ett snabbare svar från Kraftfood den här gången. Av samma tjej dessutom. Väldigt kort och koncist;

"Hej! Tack för Ditt e-mail. Estrellas Dillskruvar togs bort v18 2006, på grund av dålig efterfrågan."

Men jag tror fortfarande att det var pga av att de var alldeles för nyttiga för att bära upp Estrellas varumärke. Snart slänger jag iväg ett mail till, och det ska bli intressant om man får svar från samma Quinna återigen!

Idag är jag förövrigt ganska trött. Satt uppe ett bra tag inatt, och chattade med tjej ifrån Malaysia. Lite kuriosa är att Yahoo Messenger är betydligt större där borta än vad msn är. Här hemma har jag aldrig sett någon använda det programmet. Har suttit och skrivit med henne ett tag på facebook, men tidsskillnaden är ganska störande, då hon skriver när hon är på jobbet, vilket innebär att mailen trillar in vid mellan 2-5 på natten. (vilka i sin tur blir otroligt långa, så att det tar sådär en halvtimme att skriva dem) Så när jag suttit och skrivit med henne ett tag, så tänkte jag att jag skull krypa till kojs, och drog igång det sista avsnittet av young indiana jones. Men det slutade med att solen sken när jag val somnade. Sen upp vid 10-tiden, och nu är det grus i mina ögon.

Till min enorma besvikelse insåg jag att mjölken var slut idag. Ingen mjölk till kaffet leder till att andelen koffein-intag per timme sjunker, och i samma takt sjunker själva uppvaknande-takten. Sen blir inte kaffet lika gott, eftersom att jag köper det billigaste skitkaffet den billigaste butiken har att erbjuda, så behövs mjölken för att göra morgon-kaffe-upplevelsen till något i närheten av njutningsfull. Men det är billigt, och KPK-värdet (Koffein per krona) är således högt. Vilket är huvudsaken.


Snart är det dags för lottning av första kvalomgången i Uefa-Cupen. (13:30) Trodde att andra omgången skulle lottas samtidigt, men icke. Så det blev inte riktigt lika intressant som jag hade hoppats på. Utan nu gäller det bara att ta reda på vilket obskyrt litet underutvecklat fotbollands drömmar vi ska krossa, innan den verkliga utmaningen kommer.

IFK Göteborg fick väl en hyfsad lottning. Första omgången fick de ett lag ifrån ett land vars flagga jag inte ens känner igen, och i andra blev det Basel. Vilket får räknas som rätt klockrent, då de kunnat få möta lag som Rangers, Fenerbache och Panathinaikos.

Kommentarer
Postat av: Crille

Hehehe, KPK-värdet är synnerligen intressant! Och extremt relevant!

2008-07-02 @ 13:16:55
URL: http://crilles-blogg.blogspot.com
Postat av: IzZzY

Ja, det är ju egentligen det enda man behöver ha i åtanke då man ska handla kaffe.

2008-07-02 @ 15:51:42
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback