Cesar Santin

Jag måste erkänna att jag varit lite deppig sedan i fredags, då nyheten om Cesars övergång till FC Köpenhamn blev klar. Han har sakta blivit en riktig hjälte i Kalmar, i synnerhet efter att han skrev på ett nytt kontrakt i våras. Att han dessutom väljer att spela en sista match hemma på fredriksskans, trots att Köpenhamn inte alls tyckte att det var en god idé, är helt underbart. Jag hoppas att han får ett avsked av fansen som han aldrig kommer att glömma.

Men något som retar mig är det lilla fåtalet, som börjar gnälla omedelbart. Som att nu har vi sålt guldet, Varför sälja till köpenhamn osv. Men de glömmer ju uppenbarligen bort att Cesar faktiskt skrev på ett nytt kontrakt, trots att han hade kunnat gå gratis i höst. I de villkoren så kan man räkna med att det finns en klausul, som gör att han kunde lämna kalmar om det rätta budet kom. Så med andra ord har vi fått en halv säsong med Cesar i ren bonus, och det ska han ha tack för. Styrelsen kan jag tycka har skött detta på ett ypperligt sätt. Obrigado Cesar!

Sen det här med att vi säljer guldet tror jag inte en sekund på. För finns det en position där vi har alternativ, så är det på cesars position. Hans ersättare köptes ju trots allt in redan i vintras, Sobralense. Sen har Dauoda redan visat att han har ruggig potential, som när han ersatte just Cesar i den senaste matchen mot Racing, 2 mål är inte illa pinkat. Sen vet vi sedan tidigare att Kalmar inte står och faller med en spelare. Även om det råkar vara allsvenskans bästa offensiva spelare, så är jag övertygad om att detta kommer gå bra, och att Cesar får komma hem till Kalmar och hämta en guldmedalj i höst trots allt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nananana nananana hey hey hey Helsingborg...;)

2008-07-20 @ 21:04:19
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/
Postat av: Crille

Cesar Santin, hasch och heroin! Cesar Santin, hasch och heroin!

2008-07-21 @ 01:49:56
URL: http://crilles-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback