Rapport ifrån Dårhuset 51-58

Rapport ifrån dårhuset 51 - dag 72 Tors 7 feb 10:10 (Uppdaterad Tors 7 feb 12:29) Övrigt, 19 läsare totalt
Nu är jag uttråkad. Fruktansvärt uttråkad. Känner ingen ork till någonting. Usch. Dock är jag bra sugen på att möblera om ansiktet på ett stycke idiot. Läste något igår som fick blodet att koka, så att svårligen kommer kunna besinna mig den dagen vi eventuellt möts. Jag nämner inget namn. Man förvånas ibland över vad vissa människor kan säga, hur de ens kommer på tanken, att formulera meningar på ett sånt sätt att det låter som pur ondska. Jag begriper inte hur de tänker. Tänker de alls? IDIOTER!

12:28 - Via WAP


Ingen bra dag idag. Inte på något sätt. Mår riktigt Jävla dåligt nu, för första gången på några veckor. Jävla soc. Jävla liv. Jävla allt. Tvi. Får väl be om något lugnande, så att det blir lite ordning på tankar och dylikt. Satan!
Rapport ifrån dårhuset 52 Fre 8 feb 11:27 Övrigt, 19 läsare totalt
November, december, januari och nu februari. Hela vintern har jag suttit här. Jag har suttit och målat på en förändring av min tatuering, på högerarmen. Vill göra den större, och lite mer personlig. När jag får pengar, så får jag slå slag i saken! Har också ringt socialen, och eldat på dem lite. Så nu ska jag då pengarna innan lunch. Wiie. Men man vet aldrig. De skulle komma med besked om flytten sen också. Men jag tror allmän förvirring har uppstått. Då 3 kontaktmän försökt fört min talan. Får se sen.
Rapport ifrån dårhuset 53 - Arg Lör 9 feb 16:14 (Uppdaterad Lör 9 feb 16:20) Övrigt, 17 läsare totalt
Jag kokade nästan över igår. Riktigt förbannad, och enormt uppgiven, är bara förnamnen. Jag är ju beroende av att att allt fungerar, på alla håll, i synnerhet nu när jag sitter där jag sitter. Det är ingen normal situation. Jag märker också hur skör jag fortfarande är, hur lätt det är att vända upp och ned på flera veckors förbättring av mitt tillstånd. Igår kändes det som att jag var tillbaka på ruta ett igen.

Det kanske är en löjlig grej som jag hakar upp mig på, för dig. Men den 31:a januari lämnade jag in min ansökan för socialbidrag, mina kontakmän pratade också med socialsekreteraren i fråga om flytten. Detta skulle han kolla upp, och höra av sig om i början på veckan efter, alltså den här veckan som gått. Men dagarna gick, jag ringde min Internetbank säkert 10 gånger om dagen, för att kolla om pengarna hade kommit in, så att jag kan betala min hyra, och köpa lite tobak.

Inga pengar kom, och igår morse ringde jag socialsekreteraren. Jag ville ha besked om när pengarna skulle komma in, och hur det skulle bli med ölandsresan. När jag pratade med honom, så skulle ju givetvis pengarna komma in innan lunch, och han skulle få reda på hur det blev med det andra tills dess, också. Perfekt tänkte jag, och tog den näst sista prillan ur dosan!

Jag ringde internetbanken minst ett tjugotal gånger den dagen. Inga pengar. Kollade banken via Internet, ingenting. Vid 3 tiden ringde jag dem, för att kolla hur det låg till. Men visst ja, de har ju bara telefontid mellan 9 och 10 på förmiddagarna, och jag kom inte ens fram till en telefonsvarare. De är Satans jävla hantlangare. Nu får jag snällt vänta hela helgen, utan att ha några pengar, som om det inte vore nog att jag väntat hela jävla veckan.

Frågan är ju vad jag ska säga till min Morfar, som har betalat hyran, och inte kan betala sina räkningar. Det finns inget jag kan göra åt det. Men jag tvingas ta på mig det. Jag tvingas stå till svars för att de förbannade krypen inte kan göra sitt jobb. Jag tvingas låna pengar till tobak. Bara för att jag ligger inlagd, tycks jag inte ha något behov av pengar. Men jag kan leva utan tobak, jag kan leva utan några extra saker, jag överlever utan pengarna. Men när de säger att jag ska få pengar, räknar jag med det också. När jag då står med en tom pengapung, när klockan blivit 17 en fredageftermiddag, och vet att det lilla krypet har krälat hem till sitt hål, för att komma hem och må gott, och klia sig i röven av välbehag. Då är det inte särskilt kul att behöva vänta på att det ska bli måndag, och jag åter ska behöva ringa den där jävla intenetbanken 65 minuter i timmen, för att kanske, eventuellt, om ett mindre mirakel sker, ha mer än minus 33 kronor på kontot.

Jag skiter fullkomligt i att detta inte på något sätt är välskrivet, utan ett rent jävla ordbajseri ifrån min sidan. Men jag är bara så vansinnigt irriterad, och istället för stå och banka huvudet i väggen, så får jag spy galla över er alla som har oturen att ta del av detta inlägget. Jag tänker inte ens läsa igenom denna skitbloggen innan jag publicerar det. Nu tänker jag istället lägga min dyrbara tid på att tröstäta min köttfärsås, som jag tillagade igår. Sen tänker jag ha så jävla mycket cayenpeppar och dylikt på, att det svider när jag skiter hela helgen. Så det så.

Rapport ifrån dårhuset 54 Sön 10 feb 10:24 (Uppdaterad Sön 10 feb 11:28) Övrigt, 18 läsare totalt
Okej, jag har lugnat ner mig en smula, i förhållande till gårdagens verbala påhopp, riktat mot socialförvaltningen. Men allt är ju relativt. Det har ju trots allt sått ett frö av hopplöshet i mig igen. Kanske befogat, kanske inte. Problemet är att jag helst inte vill veta, ifall allt skulle skita sig igen. Orkar inte det, och i vissa avseenden är jag tillbaka till den 27:e november. Med samma rädsla inför morgondagen. Katalysatorn är återigen, pengar. Eller avsaknaden därav. Nu ska jag stirra in i lampan.

11:28 - Via WAP


Förövrigt kom jag att tänka på gårdagens melodifestival. Jag såg rösträkningen och de två låtarna som gick vidare till globen. När christer sjögren körde sin låt, visste jag ärligt talat inte om jag skulle skratta eller gråta. Den var ju nästan komisk i sin uselhet, och det är ju enbart tragiskt att människor har röstat på den. Men det är väl helt enkelt så att det bara är gamla tanter som tittar på svt. Kan ju föreställa mig att farmor röstat, så telefonen glödde. Jag var däremot illamående då jag lyssnat.
Rapport ifrån dårhuset 55 Mån 11 feb 20:53 Övrigt, 15 läsare totalt

Gah! Hopplösa jävla liv.

Inga pengar idag heller, trots att socialsekreteraren lovat att sätta in dem idag. Stjärtskägg åde.

Ska sitta av en timme till, sen måste jag tillbaka till Hispan igen. Väldigt trist.

Rapport ifrån dårhuset 56 - hopplösheten svider Tis 12 feb 13:03 Övrigt, 17 läsare totalt
Idag verkar vara en sån dag, då allting brister. Alla fördämningar man byggt upp, för att stoppa ovälkoma tankar, går sönder. Hela mitt inre dränks av den aldrig sinande, strömmen av känslor. Det blir för mycket, och man förvånas över hur mycket som rinner över kanten, och hamnar på den oskyldiga kudden under min kind. Maten smakar ingenting, och allt blir så tungt, mörkt och kallt. Hopplösheten svider i mina ögon, när det ligger som ett töcken över allt.
Rapport ifrån dårhuset 57 Igår 18:16 (Uppdaterad Igår 19:11) Övrigt, 14 läsare totalt
Idag har jag varit busig! På vägen hem, lyckades jag på något underligt sätt, liksom dras in i en butik, vars skylt är grön och fin. Det fanns inget annat att göra, än att låta naturen ha sin gång, och köpa en par öl. (Ja, faktiskt bara två stycken) Så om jag blir sketfull ikväll, så beror det på en härlig kombination av starka mediciner, och stark dryck. Jag frågade faktiskt en av sjuksköterskorna om jag kunde dricka någon öl, i kombination med medicinen, och det var inga problem. Bara det att man blir mer lättpåverkad. Så 2 öl får räcka. Mmmmm, vad gott det ska bli, och så fort jag publicerat inlägget ska jag ta mig min första mun, av Kung. ;p~   

Tack för mig

http://www.jesper.nu/filmer/WTF/4521-Pappa_ter_fitta/
Syrran skickade den länken till mig. Sjukt kul efter en och en halv öl.. :D

Jag mår oförskämt bra nu, efter de ölen. Wow! :D :D Varenda cell i kroppen verkar hoppa och studsa av lycka. Äntligen.
Rapport ifrån dårhuset 58 - alla hjärtans dag Idag 09:01 (Uppdaterad Idag 14:58) Övrigt, 14 läsare totalt
14 februari, alla hjärtans dag. Ännu en högtid som man enbart vill ska försvinna, samtidigt som man drar täcket över huvudet. Försvinn dumma dag! Fast det är kanske lite mysig att ha någon idag, men nu är jag bara avundsjuk, och tänker sura hela dagen. Så det så! Eller så får jag springa av mig alla aggressioner, senare idag. Kanske hjälper. Puss och porr

10:21 - Via WAP


Läkaren släpade nyss upp mig ur min halvdvala. Jävla sätt. Men har reparerande hela stunden, genom att utöka mina permis-timmar, från 6, till 10. :) med andra ord kan jag gå efter lunch nu. Wiiehi

11:08 - Via WAP


Den lilla polskan verkar vara en aning uttråkad, en dag som denna. Nu var det fjärde gången hon knackar på, sticker in huvudet, och frågar den dummaste av alla frågor. "sover du?" det är väl klart som fan att jag inte gör det med hennes öststatansikte, ständigt intittandes. Börjar fundera på om det är min kropp hon är ute efter, jag är ju trots allt på dårhus, där kan allt hända. Eller så är hon bara en uttråkad galning. Det är kanske jackan hon är ute efter, då den uppenbarligen är populär gör patienterna.

 

Det är lite jobbigt att sitta och läsa om hur alla ska fira, denna alla hjärtans dag. Medans man själv är så långt ifrån att ha en quinna, som det bara går. Just idag skulle det vara mysigt att ha någon krypa ner och gosa med. Det är första Alla hjärtans dag, som jag är singel, på många år. Men man får väl se det positivt, blir billigare såhär. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback