Rapport ifrån Dårhuset 41-50

Rapport ifrån dårhuset 41 Mån 28 jan 12:17 (Uppdaterad Mån 28 jan 12:28) Övrigt, 18 läsare totalt
Idag, 62:a i ordningen är en lite dryg dag. Jag känner mig inte alls pigg på någonting. Har fått en lite uppgiven känsla som gnager inom mig, den är dessvärre allt för välbekant. Men man kan ju inte alltid vara på topp. Nu har jag i alla fall låst ut riket vid vägens slut, och ska kasta mig över liftarens guide till galaxen. Men orken, och sinnesron har ännu inte infunnit sig. Men snart så. Jag måste nog bege mig ut och härja idag, men även för det, behövs ork för att komma igång med.

12:27 - Via WAP


Förövrigt noterade jag att det kommit in en ny tjej till avdelningen igår. Såg tämligen välbärgad ut, och hade trevliga former att vila ögonen på. Ska bli intressant att se hur länge hon stannar här. En kvalificerad gissning är att hon åker redan idag. Men det återstår att se. Tycker att det är jobbigt att vara kring människor som ser bra ut, eftersom att jag på något sätt alltid känner mig obekväm, tjock och ful i dess sällskap. Det är måhända endast hjärnspöken, men icke desto mindre jobbigt.
Rapport ifrån dårhuset 42 - update Tis 29 jan 10:53 (Uppdaterad Tis 29 jan 18:59) Övrigt, 21 läsare totalt
Jag skiter i att skriva vilken dag i ordningen det är nu, har ni läst gårdagens blogg kan ni ju räkna ut det med två taxar i micron. Jag är lika irriterad över tågen som ständigt åker förbi, som en lokförare inte är det. Jag vill nu passa på att tacka alla inbjudna gäster, för denna magnifika tillställning, som genom sin blotta uppenbarelse inte finns tillgänglig för annat än den tvehövdade väderspänning, som i förrgår letade använda kanyler i sigtuna. Åke, välsignat vare hans namn, vet jag ej vem det är.

11:05 - Via WAP


Så är det med den saken, och nödvändigtvis inget jag får lida för om hundra år, när allting kommer kring. Till saken hör inte alls det faktum att en blå bils färg kan vara en aning svårbestämd, för den färgblinda. Min säng är trasig. 12 halvblinda höns värper säkert lika många ägg som 12 helt blinda höns. Det är ju som att hälla vatten på en gås, varför man ens nu skulle komma på den absurda tanken. Eller så är det inte så. Vad vet du? Det var en retorisk fråga, så du behöver inte redogöra för Allt du vet.

11:11 - Via WAP


14 timmar sade den ena till den andra, när den tredje viskade till den fjärde om den femtes dåliga andedräkt. Den sjätte svarade då helt apropå nej, på det som den första sagt, trots att det inte var en fråga. Knasigt, inte sant? Också det en retorisk fråga, och även om svaret skulle bli en aning kortare, är jag föga intresserad av att höra din sida av saken. Det finns ju trots allt tre sidor av myntet.



Jag skyller ovanstående på övermedicinering. Eller eventuellt undermedicinering. Jaja. Idag har varit en tråkig dag, trots att jag för tillfället befinner mig hemma i lägenheten. Eller kanske just beroende på det.

Jag upplevde något som jag aldrig råkat ut för. Jag hade ritat lite på pappret där telefonnummret till soc-tanten var skrivet. Personalen lyckades få syn på det, och de såg väldigt häpna ut, när de såg den bilden. Det var ett gammalt skepp som jag skissat fram, som uppenbarligen såg helt okej ut. Vilket onekligen var första gången jag hört att någonting jag ritat var bättre än uruselt. Chockerande. Men jag ska nog inte satsa på en karriär som konstnär för det.

Nu är det väl dags för mig att förflytta mitt feta arsle tillbaka till avdelningen, och få lite kvällsfika i mig, och därmed göra arslet än större. Tack och hej.
Rapport ifrån dårhuset 43 Ons 30 jan 12:47 Övrigt, 21 läsare totalt
Är trött idag, av någon märklig anledning. Känner mig le helt enkelt. Får se hur det nu går med eventuella studier under tiden man sitter här. Jag antar att man måste göra något. Kom in ett helt gäng nya patienter igår, bland annat en emo-pojk, som inte säger ett ljud. Han blir säkert kvar ett tag. Han ser dock ut som en hon, och en av skötarna var helt övertygad om att han hette malin. Vilken förstås är helt befängt, men lite kul. :)
Rapport ifrån dårhuset 44 Tors 31 jan 11:31 Övrigt, 21 läsare totalt
9 veckor och 2 dagar. Inlåst tillsammans med en hel drös av värmlands sjukaste. Skojigt minsann. Intressant i alla fall. Får se hur skadad jag blivit när de släpper ut mig härifrån. Men när jag kommer ut, då blir det att fokusera på att komma ut ur värmland också. Har sökt en mängd jobb i kalmar nu. Får se om jag ens får svar av dem, vilket är tveksamt. Lämnade in ansökan till komvux igår också. Ohu. Halvtimme till lunch, dags att duscha kanske? Ha det gott, adjö
Rapport ifrån dårhuset 45 - Guru Fre 1 feb 14:48 Övrigt, 17 läsare totalt

Jag noterade i morse att det var en enorm mängd besökare till mitt krypin, jag kunde till en början inte begripa hur det kom sig. Sen slog det mig, hade jag kanske kommit med på guru-topplistan måhända?

Jag fick det bekräftat idag nu när jag kom till en dator. 5,0 och trea i landet, whihi! Så det förklarade det obegripligt höga besökarantalet idag. Så tack för rösterna, om det är du som är skyldig till det. ;)

I övrigt så har jag idag varit och fikat med syrran, Johnny, morfar och Inga-Lill. inte så dumt faktiskt. Jag har dessutom fått lite fler timmar ute nu, det har blivit 6 timmars permission om dagen. Det börjar ta sig minsann.

De ringde ifrån komvux idag också, jag får både Svenska B och Historia B på distans, efter en liten snyfthistoria om att jag var ledsen i själen och inlagd. Kanon helt enkelt. Så nu hoppas jag att det ska gå bra, och jag inte tar mig vatten över huvudet nu.

Nu ska jag smygdricka en 2,8, och slappa ordentligt. Göttigt!

Rapport ifrån dårhuset 46 - razzia Lör 2 feb 14:25 Övrigt, 19 läsare totalt
Det kom in tre skötare och letade igenom rummet, med gummihandskar, när jag hade duschat. Razzia alltså. Det händer lite titt som tätt, oftast får man inte reda på varför heller. Men det är sånt man får ta om man sitter inne, så att säga. Snart ska jag ut på permission igen, i snöyran. Ännu en helg går, utan att jag får supa skallen av mig, hur ska det gå när jag kommer ut härifrån? Att jag däckar i en snödriva är inte helt otänkbart. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, och förbereda mig inför färden. Adjöss
Rapport ifrån dårhuset 47 Sön 3 feb 20:30 Övrigt, 18 läsare totalt
Söndag den 3:e Februari. En Söndag som inte kommer gå till historien, på något sätt. En tämligen händelsefattig dag, utan att vara varken dålig eller bra. En söndag helt enkelt.

Jag sov extra länge i morse med, dock utan att få frukost serverad när jag vaknade. Antar att det är något som bara sker ytterst sällan. Problemet var att jag låg och sov för länge, så jag hade huvudvärk, tills dess att koffeinet hade gjort sin verkan i min kropp. Jag är koffeinberoende, så det stänker om det. Får jag inte minst en kopp av det svarta guldet, är hela min dag förstörd. Huvudvärken kommer lika säkert som solen går upp.

Vid 15-tiden styrde jag kosan mot min lägenhet. Dock inte utan att vara mer än brukligt irriterad, då det var en decimeter slask, ovanför packad snö. Halt, blött och svinkallt. Allt jag hatar med vintern, på en och samma gång. Mina skor var dyngsura när jag kom hem, och nu överväger jag att ta mina M-90 kängor tillbaka. Får se om skorna har torkat sen när det är dags att bege sig igen.  

Mannagrynsgröt stod på menyn ikväll. Det blev rätt gott, trots att receptet på paketet stod på finska. Som tur är så är siffrorna desamma i fd. Öst-Sverige, så jag kunde lista ut proportionerna. Lite för salt var det kanske, men det beror kanske på att jag aldrig snålar med just det.

Nu ska jag nog titta lite på "En annan del av Köping". För sakens skull. Men du får ha det så bra ikväll, imorgon eller närhelst du får för dig att läsa de här raderna! Adios
Rapport ifrån dårhuset 48 - Meningen med livet Mån 4 feb 20:21 Övrigt, 17 läsare totalt
Sitter hemma idag igen, på min 6-timmars-permission. Söker varenda jobb jag som rimligen kan ha åtminstone en minimal chans att få, i kalmar/öland-trakten. Det är en jobbig syssla, i synnerhet då man aldrig blir kallad på en enda intervju. Men mirakel kan ju fortfarande ske. Jag söker i alla fall, för skulle jag inte det, lär det ju inte komma särskilt många erbjudanden. Men hoppfull är jag dock inte.

Jag har sedan ett par dagar tillbaka skrivit på något, som i det närmaste är ett svar på livets eviga fråga, "varför?". Sen är det meningen att den som läser den ska må aningens bättre, och inse att det kanske inte är så jävligt som du först trodde. Sen tänker jag sälja den och bli miljonär. Eller kanske inte.

Hur som helst är det en rätt medioker dag, som de tidigare, varken bra eller dåligt. Helt okej och uthärdligt med andra ord. För ett par veckor sen trodde jag aldrig att det hade kunnat kännas så här "lätt". Allting är aningens lättare nu, lättare att tänka framför allt. Kanske låter märkligt i dina öron, men det var sanslöst svårt att tanka rationellt och klart när jag var "där nere". Allting tycktes vridas till att det inte fanns någon mening, inget hopp, bara en evig plåga.

Det finns egentligen bara en sak som var gång sänker mig, något som liksom hemsöker mig fortfarande. Det är tanken på den kvällen. Det är väl en form av döds-ångest, det spelas upp gång på gång, på gång. Fruktansvärt jobbigt, och skammen när jag ser mig själv i spegeln dagen efter. Ögonen blodsprängda och små blåmärken över hela ansiktet, och utan att kunna svälja ordentligt. Hela tiden samma sak. Jag kommer ihåg känslan ifrån allt ihop, hela tiden, precis som om det händer om och om igen. Men det är kanske ett gott tecken, vad vet jag.

Jag ser inte framemot att gå tillbaka till avdelning, har stora skavsår på båda hälarna. Gör fruktansvärt ont, men det är väl bara att bita ihop. Vara lite manlig för omväxlings skull. ;)

Nu är det dags att göra något annat. Hade det göttans åde! 

Rapport ifrån dårhuset 49 Tis 5 feb 10:59 (Uppdaterad Tis 5 feb 14:32) Övrigt, 16 läsare totalt
De kan ju knappast arbeta ihjäl sig på socialförvaltningen här i karlstad. Det går ovanligt trögt just, de svarar inte ens i telefon. Det hade väl varit en helt annan sak om det var deras egen lön som skulle godkännas. Jävla byråkrater. Men det är klart, det är ju mycket trevligare att dricka kaffe, och äta semlor med kolleger en dag som denna. Själv har jag inte råd att titta på en semla. Dags att sluta vara bitter kanske, men det är svårt när det har med socialen att göra. Mitt stora hatobjekt. Bajs!

14:32 - Via WAP


Jag kom faktiskt på något som jag har, som ett större hatobjekt än socialförvaltningen. Hiphop, och de som klär sig, eller uppträder på det viset. Fast det finns alltid undantag som bekräftar regeln, givetvis. Men här stryker vi alla över en kam, det blir liksom lättare så. Nu ska jag snart ut och gå lite, till stan och sen hem. Får se hur mina ben mår sen, de var fruktansvärt stumma när jag var ute och sprang idag. Som bly. Men flåset var det inget fel på. Vilket kan bero på att jag inte rökt något idag :P
Rapport ifrån dårhuset 50 Ons 6 feb 10:57 Övrigt, 19 läsare totalt
Tänk vad många inlägg det har blivit härifrån nu. Hela 50 stycken, och det innebär också att jag uppdaterat bloggen ganske frekvent också. Då det är dag 71 nu. Så det är bara 21 dagar jag bloggat, av alla. Den förvä antydan till utskrivning, kom häromdagen. Det ska bli vårdplanering. I princip ett möte med läkare, kommun och dylikt, där de ska planera inför utskrivningen. Sounds good to me! Nu ska jag gå iväg och pilla navel ett tag. Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback